• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

جنایات گروهک تروریستی تندر چه بود؟

  • کد خبر : 22716
  • 01 آگوست 2020 - 14:45

گروهک تروریستی تندر در سال ۱۳۸۳ توسط فردی به ‌نام «فتح‌الله منوچهری» ملقب به «فرود فولادوند» تشکیل شد، که هدفش را براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد.

گروهک تروریستی تندر

گروهک تروریستی تندر در سال ۱۳۸۳ توسط فرود فولادوند تشکیل شد و هدفش را براندازی نظام جمهوری اسلامی ظرف مدت یک سال اعلام کرد. شبکۀ تلویزیونی معاند «Your TV» که متعلق به فرود فولادوند است، مسئول تبلیغات و انتشار مواضع این گروهک می‌باشد.

سرکرده این گروهک تروریستی در سال ۱۳۸۵ ناپدید شد و کسی از سرنوشت وی اطلاع دقیقی ندارد. تنها دختر وی مدعی شده است که پدرش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین (اسرائیل) به‌ سر می‌برد.

پس از ناپدیدشدن فرود فولادوند فرد دیگری به‌ نام جمشید شارمهد به‌عنوان مسئول این گروهک معرفی گردید. این گروهک تروریستی به‌طور مستقیم مسئولیت چندین عملیات تروریستی در ایران را برعهده گرفته است.

جنایات گروهک تروریستی تندر چه بود؟

نخستین عملیات تروریستی این گروهک در ایران در سال ۸۷ در شیراز صورت پذیرفت که طی آن عوامل تروریست این گروهک با کارگذاشتن یک بمب ۸ پوندی در میان عزاداران حسینۀ شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌شهادت‌رسیدن ۱۴تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شدند.

دومین عملیات تروریستی این گروهک در روز ۳۰خرداد۸۸ در حرم حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفت، که البته فرد بمب‌گذار موفق به واردکردن محمولۀ انفجاری به حرم حضرت امام (ره) نشد و بمب را در مقابل کفشداری حرم منفجر کرد که بر اثر انفجار آن ۸ تن از هموطنان مجروح شدند.

انفجار در مقابل منزل امام جمعه نهاوند در ۲۴دی۱۳۸۸ از دیگر اقدامات تروریستی انجمن پادشاهی است. این گروهک در ترور شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان صنعت هسته ای کشور نیز نقش داشت.

گروهک تروریستی تندر طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌دنبال عملیات تروریستی شیمیایی و میکروبی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عملیات تروریستی در کنسول‌گری روسیه در رشت نیز بود اما با هوشیاری نیروهای امنیتی موفقیتی به‌‌دست نیاورد.

از دیگر طرح‌های تروریستی ناموفق این گروهک می‌توان به طرح انفجار مخازن و خطوط انتقال نفت در بندر گناوه، بمب‌گذاری در حرم حضرت معصومه (س) و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که این طرح‌ها نیز عقیم ماند و اجرایی نگردید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.