• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

ترامپ: اگر ایران دست به کاری بزند صدمه خواهد دید

  • کد خبر : 2275
  • 14 می 2019 - 5:09

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سیاست‌های آینده آمریکا در قبال ایران گفت منتظر اتفاقات آینده خواهد ماند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه درباره اینکه چه سیاستی در قبال ایران اتخاذ می‌کند اظهارنظر کرد.

ترامپ در خصوص تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران گفت: «باید ببینیم که در مورد ایران [در آینده] چه پیش خواهد آمد. ما اوضاع را زیر نظر داریم و اگر ایرانی‌ها کاری صورت بدهند، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند و به‌شدت لطمه خواهند دید.»

دونالد ترامپ بعد از ناموفق درآمدن سیاست‌هایش در قبال کره شمالی و ونزوئلا رویکرد تهدید و پیشنهاد مذاکره را برای ایران در دستور کار قرار داده است.

او چند روز پیش در حالی که «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از اعزام ناو «آبراهام لینکن» برای مقابله با ایران خبر داده بود گفت که نمی‌خواهد به ایران آسیب بزند و دوست دارد مقام‌های ایران به او زنگ بزنند.

ایران دست به کاری بزند صدمه خواهد دید

ایران دست به کاری بزند صدمه خواهد دید / پنتاگون در حال ایجاد نیروی بازدارنده علیه حمله احتمالی ایران است

«ایلان گلدنبرگ»، رئیس اسبق میز ایران در پنتاگون و عضو ارشد اندیشکده آمریکایی «مرکز آمریکای جدید» یکی از بی‌شمار تحلیلگرانی در آمریکا است که معتقد است تحرکات جدید آمریکا در منطقه چیزی جز تلاش برای ارعاب ایران و اثرگذاشتن بر محاسبات این کشور نیست.

وی در واکنش به تیتر نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه «پنتاگون در حال ایجاد نیروی بازدارنده علیه حمله احتمالی ایران است» در توئیتر نوشت: «لازم است رسانه‌ها استقرارهای نظامی آمریکا در منطقه را مسئولانه گزارش کنند. از مبالغه درباره جنگ با ایران که جنگ‌طلب‌ها خواهان آن هستند خودداری کنید.»

گلدنبرگ نوشته است: «من سه سال مسئول میز ایران در پنتاگون بودم. این نوع آرایش‌ها را نمی‌توان عاملی برای تغییر گسترده در معادلات بازی در نظر گرفت. نیویورک‌تایمز نباید برای اعزام یک سامانه موشک پاتریوت چنین تیتری بزند، به‌ویژه آنکه آمریکا همین چند ماه پیش ۴ فروند از این موشک‌ها را از منطقه خارج کرد.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2275

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.