• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

سرمربی جدید تیم ملی وارد تهران شد

  • کد خبر : 2304
  • 15 می 2019 - 5:16

مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان وارد تهران شد.

پس از توافق نهایی فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس برای سپردن هدایت تیم ملی به این مربی بلژیکی، بامداد امروز (چهارشنبه) وی با استقبال مسئولان فدراسیون وارد ایران شد.

ویلموتس که از استانبول به تهران آمد، با استقبال مسئولان فدراسیون فوتبال در CIP فرودگاه امام خمینی (ره) مواجه شد.

محمدرضا ساکت مشاور فدراسیون و ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی در فردوگاه امام خممینی برای استقبال از مارک ویلموتس حاضر شدند.

قرار است امروز جلسه‌ای میان مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس برای امضای قرارداد نهایی برگزا رشود و پس از آن سرمربی جدید تیم ملی ایران در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه شرکت کند.

دستمزد نجومی سرمربی جدید تیم ملی

شنیده‌ها حاکی از آن است که  ویلموتس دستمزد ۱٫۳ میلیون یورویی در تیم ملی ایران دریافت خواهد کرد که در نوع خود بسیار سنگین محسوب می‌شود. این مربی که در فوتبال بلژیک نیز ناموفق بوده است در فوتبال ایران تقریبا ۲۲ میلیارد تومن هر سال دریافت می‌کند. ( با قیمت ۱۷ هزارتومانی یورو در زمان نگارش خبر)

 

منابع دیگر خبری از این نکته پرده برداشتند که قرارداد مربی بلژیکی آپشن‌های مختلفی از صعود به جام جهانی و … را نیز دارد.

شروع مربیگری مارک ویلموتس

مارک روبر ویلموتس در سال ۲۰۰۴ به عنوان سرمربی سن ترویدن انتخاب شد و اولین تجربه سرمربی‌گری‌اش را در اولین تیم دوران حرفه‌ای‌اش آغاز کرد با این حال در کمتر از یک سال از این تیم اخراج شد.

پس از اخراج از این تیم بلژیکی، ویلموتس به تیم‌ملی بلژیک رفت و به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز با این دو سرمربی با تجربه همکاری کرد تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی موقت این تیم شد.

ستاره سابق تیم ملی فوتبال بلژیک که مدتی در تیم ملی این کشور به عنوان دستیار دیک ادوکات و پس از آن جرج لیکنز، سرمربی فعلی تراکتورسازی بود، تا اینکه در می ۲۰۱۲ با رفتن لیکنز از تیم‌ملی بلژیک، سرمربی این تیم شد و پس از مدتی نیز به عنوان سرمربی شیاطین سرخ معرفی گردید.

ویلموتس توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برسد و در مرحله گروهی این رقابت‌ها که با تیم‌های الجزایر، روسیه و کره‌جنوبی هم‌گروه بود، به عنوان تیم نخست صعود کرد.

او پس از اخراج از تیم‌ملی بلژیک مدتی در هیچ تیمی حضور نداشت تا اینکه پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عنوان سرمربی ساحل عاج انتخاب شد ولی پس از اینکه با شکست مقابل مراکش نتوانست ساحل عاج را به جام جهانی برساند، از این تیم اخراج شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2304

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.