• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
16

وزیر علوم: کنکور سراسری ۹۹ به تعویق افتاد | دلایل تعویق کنکور سراسری

  • کد خبر : 23186
  • 11 آگوست 2020 - 12:02

آزمون سراسری دانشگاه‌ها به دلیل ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.

تعویق کنکور سراسری

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه دوشنبه ضمن اشاره به خبر تعویق کنکور سراسری که دقایقی قبل توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد اظهار کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه، تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.

وی با تأیید اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید زمان برگزاری کنکور را اعلام کند، افزود: اظهار نظر امشب وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن نیاز به زمان بیشتری داریم.

سعید نمکی در جلسه روز گذشته اعلام کرذ: به عنوان وزیر بهداشت و متولی سلامت این کشور، قطعا سلامت فرزندانمان برای ما در اولویت است و از این پروتکل‌های سختگیرانه کوتاه نخواهم آمد که رییس محترم کمیسیون های آموزش و بهداشت نیز در این مورد کاملا همراه و موافق بودند.

گفتنی است؛ کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود. دقایقی قبل وزیر بهداشت در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد؛ پیشنهاد وزارت علوم، تعویق یک‌ماهه برگزاری کنکور سراسری ۹۹ بود که قرار شد در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود

دلیل تعویق کنکور سراسری ۹۹

منصور غلامی به ۲ دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرده و گفته: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر، یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سؤالات باید در قرنطینه، باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله، قادر به انجام چنین کاری نبود.

سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید در این ستاد به تأیید برسد که فکر می کنم تا شنبه به طول انجامد.

پروتکل های بهداشتی کنکور سراسری

وزیر علوم با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعریف می‌کند و خود آنها نیز بر اجرای آن نظارت می کنند، افزود: پروتکل های بهداشتی کنکور همان پروتکل‌هایی است که برای آزمون کارشناسی ارشد تعریف شده و احتمال تغییراتی برای رفع برخی کاستی‌ها وجود دارد.

غلامی درخصوص فاصله صندلی‌ها در دو آزمون برگزار شده قبلی گفت: فاصله صندلی‌ها، فاصله اعلام شده از طرف وزارت بهداشت بود اما در برخی مراکز برگزار کنندگان و در موارد معدودی دقت کافی مبذول نکرده بودند. فاصله ابلاغی یک متر ۲۰ تا یک ‌متر و ۶۰ سانتیمتر است. اگر پروتکل جدیدی برای کنکور سراسری ابلاغ شود و الزام در رعایت ۲ متر فاصله بین صندلی‌ها ابلاغ شود، حتماً آن را اجرا می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.