• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

پولسازترین رشته های مهندسی در آمریکا کدامند؟

  • کد خبر : 23290
  • 13 آگوست 2020 - 14:04

اگر میخواهید با پولساز ترین رشته های مهندسی اشناشوید با ما همراه باشید. در این مقاله به بررسی رشته‌های مختلف مهندسی در آمریکا می‌پردازیم که فارغ‌التحصیلان آنها درآمد بیشتری دارند.

درآمد رشته مهندسی

فارغ‌التحصیلان رشته‌های”STEM”(علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) در سراسر جهان، جزء ثروتمندترین افراد جهان هستند. این ۱۰ مدرک مهندسی، بالاترین میزان درآمد را در میان دیگر رشته‌های مهندسی دارند.

در همه کشورهای دنیا، رشته‌های مهندسی در زمره پولسازترین رشته‌های دنیا هستند. در این گزارش به بررسی رشته‌های مختلف مهندسی در آمریکا می‌پردازیم که فارغ‌التحصیلان آنها درآمد بیشتری دارند.

درآمد رشته مهندسی مکانیک: ۵۲,۵۰۰ تا ۱۰۱,۶۰۰ دلار در سال

رشته مهندسی مکانیک بخشی از علم فیزیک است که از طریق کنکور ریاضی میتوان در آن تحصیل کرد و در این رشته با استفاده از مفاهیم پایه فیزیک و ریاضی به بررسی حرکت اجسام و نیروهای وارد بر آنها می‌ پردازد و سعی دارد به طرحی نو در زمینه فن‌ شناسی و صنعت برسد و در راه پیشرفت انسان قدم بردارد.

در سال‌های اخیر که مهندسان مکانیک شروع به توسعه سیستم‌های نرم‌افزار محور کرده‌اند، فرصت‌های آن‌ها برای پیشرفت در حال افزایش است. نوع کار و حقوق یک مهندس مکانیک در زمان‌ها و مکان‌های مختلف متفاوت است.

درآمد رشته مهندسی

مهندسی نفت : ۱۰۰,۰۰۰ به بالا در سال

جذاب‌ترین رشته مهندسی از نظر درآمد زایی مهندسی نفت است.

مهندسان نفت در جست‌وجوی مخازن طبیعی منابع نفت و گاز هستند. سپس‌ با استفاده از روش‌های مهندسی استاندارد، به استخراج این منابع کمک می‌کنند. داشتن دانش و اطلاعات در زمینه ریاضیات، زمین‌شناسی و شیمی در این رشته، لازم است.

پولسازترین رشته های مهندسی در آمریکا کدامند؟ | درآمد رشته مهندسی

درآمد رشته مهندسی پزشکی: ۵۰,۶۰۰ تا ۹۲,۲۰۰ دلار در سال

یکی از تخصص‌های فرعی که در حال حاضر متقاضیان زیادی هم دارد، رشته مهندسی پزشکی است. رشته مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering)، همانطور که از نام آن پیداست، در حقیقت برای ایجاد یک پل بین رشته‌های مهندسی (به طور خاص الکترونیک، مکانیک، کامپیوتر و مواد) و رشته‌های پزشکی ایجاد شده است. پاندمی “کووید-۱۹” سبب شده تقاضای بیشتری در بازار کار برای مهندسان پزشکی ارائه شود.

مهندسان این رشته در توسعه‌ دستگاه‌های پزشکی و ارائه راه‌حل‌هایی بیولوژیکی از طریق فناوری کار می‌کنند و می‌توانند در بیمارستان‌ها، شرکت‌های‌ مشاوره مهندسی یا شرکت‌های تولید و تامین تجهیزات پزشکی فعالیت کنند.

درآمد رشته مهندسی

مهندسی سامانه‌ها: ۶۰ هزار تا ۷۵ هزار دلار در سال

مهندسی سیستم در یک تعریف کلی عبارت است از روش‌شناسی تخصصی، انسجام بخشی و یکپارچه‌سازی هدفمند مجموعه‌ای از اجزا و عناصر و شکل‌دهی یک سیستم کامل با ویژگی‌ها و قابلیت‌های کارکردی مشخص.

مهندسان این رشته محصولات و مکانیزم‌های الکترومکانیکی و سیستم‌های فناوری را در یک سازمان مدیریت می‌کنند.

به دلیل نقش فناوری در جهان، این رشته یک گزینه خوب است. گرچه درآمد مهندسان این رشته مانند باقی رشته‌ها بالا نیست.

مهندسی برق : ۵۵,۰۰۰ تا ۱۰۵,۰۰۰ دلار در سال

به رغم چیزی که شاید مردم تصور کنند، این حرفه فوق‌العاده هیجان انگیز است، که به مهندس امکان دسترسی مستقیم به فناوری‌های مهم را می‌دهد.

هرکسی که علاقه‌مند رشته مهندسی برق است، باید از جدیدترین پیشرفت‌های فناوری که بخشی از چالش‌برانگیزترین موضوعات این زمینه است، پیروی کند.

درآمد رشته مهندسی

درآمد رشته مهندسی عمران : ۵۱,۱۰۰ تا ۹۳,۴۰۰ دلار در سال

مهندسی عمران رشته‌ای است که هدف آن تربیت نیروهای متخصصی است که بتوانند در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی، راه‌سازی، پل‌سازی، بلند مرتبه‌سازی، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، محیط زیست و غیره مسئولیت طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر اجرا را بر عهده گیرند.

این روزها تقاضا برای فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی عمران زیاد است. زیرا هر شهر بزرگی، به جاده، پل و همچنین امکانات حمل و نقل عمومی نیازمند است.

درآمد مهندسی عمران بنا به موقعیت مکانی و پروژه، ممکن است بالاترین درآمد نباشد اما امنیت شغلی این رشته به هنگامی که فرد مهارت‌های بالایی داشته باشد، زیاد است.

درآمد رشته مهندسی

مهندسی هوافضا : ۵۸,۰۰۰ تا ۱۰۷,۹۰۰ دلار در سال

یک مهندس هوافضا در حوزه توسعه مجموعه‌های وسیعی از کارهای مهندسی و توسعه و طراحی قطعات هواپیما گرفته تا ساخت موشک‌ها، فعالیت می‌کند.

از آنجا که هر محصول مرتبط در هوافضا از هم متفاوت است، مهندسان این رشته روی یکی از آن‌ها تمرکز می‌کنند. مثلا ماهواره‌ها، موشک‌ها یا هواپیماهای تجاری.

فارغ‌التحصیلان این رشته رابطه تنگاتنگی با بخش‌های دولتی دارند.

درآمد رشته مهندسی

درآمد رشته مهندسی کامپیوتر: ۵۸,۸۰۰ تا ۱۱۲,۶۰۰ دلار در سال

مهندسی کامپیوتر رشته ای است که به طراحی و ساخت اجزای مختلف رایانه می پردازد و اهمیت زیادی دارد. هدف این رشته تربیت افرادی است که در زمینه تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه فعالیت کنند.

 مصداقی بارز و موفق از فارغ‌التحصیلان این رشته، “مارک زاکربرگ” صاحب فیس‌بوک است. متخصصان علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر مبلغ زیادی را برای کار خود دریافت می‌کنند و کارفرمایان حاضرند حتی برای دانشجویان این رشته، حقوق سالانه بالایی بپردازند.

درآمد رشته مهندسی

مهندسی شیمی : ۶۵,۰۰۰ تا ۱۱۶,۰۰۰ دلار در سال

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند انتظار داشته باشند که درآمد آن‌ها در یک سال از ۶۵ هزار دلار آغاز شود.

مسئولیت مهندسان شیمی شامل طراحی، توسعه و تولید محصولات مختلف و فرآیندهای شیمیایی است.

درآمد رشته مهندسی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23290

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.