• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

قتل دو صیاد ایرانی توسط نیروهای مصلح اماراتی

  • کد خبر : 23609
  • 22 آگوست 2020 - 14:24

نبی الله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات از قتل دو صیاد ایرانی به دست نیروهای مصلح اماراتی خبر داد و خواستار رسیدگی به این موضوع توسط وزارت خارجه شد.

قتل دو صیاد ایرانی

نبی الله خون میرزایی از قتل دو صیاد ایرانی توسط نیروهای مصلح امارات خبر داد و اظهار داشت: طی روزهای گذشته ٢ صیاد کشور توسط نیروهای مسلحه اماراتی مورد حمله قرار گرفته و کشته شده اند.

در پی تیراندازی شناورهای گارد ساحلی امارات عربی متحده به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آن ها در عصر روز ۹۹.۵.۲۷ در خلیج فارس، رسیدگی فوری و قاطع به این رخداد تلخ در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفت و بعد از بررسی دقیق وضعیت میدانی، در نخستین ساعات کاری روز بعد کاردار این کشور در تهران توسط مدیرکل حقوقی بین المللی به وزارت امورخارجه احضار شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از وزارت امور خارجه درخواست می کنیم که هر چه سریعتر به این مسئله رسیدگی کند.

مدیرکل حقوقی بین المللی وزارت امورخارجه ضمن محکوم کردن تعرض گارد ساحلی امارات علیه شناورهای صیادی جمهوری اسلامی ایران، مسوولیت این اقدام غیرقانونی و خارج از رویه جاری بین گاردهای ساحلی دو کشور را متوجه دولت امارات عربی متحده دانست و ضمن تأکید بر ضرورت آزاد کردن بازداشت شدگان و رفع توقیف از لنج صیادی و تحویل اجساد، خواهان جبران خسارات وارده و اتخاذ اقدامات مقتضی برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی در آینده گردید.

خون میرزایی همچنین از آزادی چند تن از صیادان ایرانی که سال‌ها در اسارت دزدان دریایی سومالیایی قرار داشتند، خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر مناسب از تکرار این مسائل جلوگیری شود

توئیت محمد مالی درباره قتل دو صیاد ایرانی

محمد مالی، فعال رسانه‌ای در توییتر خود نوشت: وقتی ما خواب بودیم یا مشغول دعواهای بی‌حاصل؛ تیراندازی شناورهای گارد ساحلی کشوری به‌ نام امارات که کمتر از ۴۹ سال پیش تاسیس شده، به چند لنج صیادی ایرانی و توقیف یکی از آن‌ها در خلیج فارس، منجر به کشته شدن دو صیاد و گرفتاری تعدادی دیگر از هم‌وطنان ما می‌شود.

قتل دو صیاد ایرانی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.