• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

موافقت اعراب خلیج فارس با استقرار نیروهای آمریکایی

  • کد خبر : 2374
  • 18 می 2019 - 5:28

بامداد شنبه روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی درباره اقدام ضد ایرانی جدید عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس مدعی شد که عربستان و اعراب حاشیه خلیج فارس با استقرار نیروهای آمریکایی در این کشورها موافق کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، منابع مطلع به نشریه الشرق الاوسط گفته‌اند که عربستان و تعدادی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با درخواست آمریکا برای باز استقرار نیروهای نظامی در آب‌های خلیج فارس و در خاک این کشورهای عربی موافقت کرده‌اند.

این منابع اعلام کردند که این موافقت بر اساس توافقات دوجانبه میان آمریکا از یک طرف و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از طرف دیگر بوده وهدف آن مقابله با هرگونه احتمال حمله ایران است.

این منابع مطلع اضافه کردند که هدف نخست باز استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای خلیج فارس، عملیات مشترک بین واشنگتن و این کشورها برای مقابله با هرگونه تشدیدنظامی یا حمله به کشورهای عربی یا منافع آمریکا در منطقه بوده و هدف آن وارد شدن به جنگ با ایران نیست.

از سوی دیگر، منابع دیپلماتیک عربی اعلام کردند که تماس‌های متعددی بین کشورهای عربی در حال انجام است تا در حاشیه نشست سران کشورهای اسلامی که در دهه آخر ماه رمضان در مکه برگزار خواهد شد، نشست محدود سران کشورهای عربی نیز در حاشیه آن برگزار شود.

همچنین این منابع که درخواست کردند که نامشان فاش نشود افزودند که این نشست در صورت برگزاری شامل سران کشورهای عربی خواهد بود که در نشست سران اسلامی حضور خواهند یافت و دیدگاه مشترکی در قبال تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارند.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه موافقت کردند

شبکه الحره آمریکا گزارش داد، این نشست نظامی در منامه پایتخت بحرین برگزار شد که شامل فرماندهان نیروی دریایی و فرماندهان نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و فرماندهان نیروی دریایی آمریکا بود.

امنیت دریایی‌، فعالیت‌های آزاد تجاری در منطقه و تعهد متقابل برای تضمین امنیت و ثبات دریانوردی از محورهای این نشست بود.

این شبکه به اسامی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس که در این نشست حضور داشتند اشاره نکرد.

این نشست امنیتی آمریکا و کشورهای شورای همکاری در سایه تنش‌های منطقه خلیج فارس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2374

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.