• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

ابداع ماسکی که باعث از بین بردن بوی بد دهان می‌شود

  • کد خبر : 24593
  • 15 سپتامبر 2020 - 11:28

محققان موفق به ابداع یک نسخه پیشرفته از ماسک های N۹۵ شده‌اند که با لایه‌های کربن علاوه بر نابودی ویروس‌ها و باکتری‌ها قادر به از بین بردن بوی بد دهان می‌باشد.

ماسک از بین بردن بوی دهان

شاید همه تجربه کرده‌ایم که وقتی چند ساعت ماسک می‌زنیم، قسمت درونی ماسک بوی بدی می‌گیرد. این بو همان بوی نفس ما است که با باکتری‌های که با بازدم خود بیرون می‌دهیم و در ماسک گیر کرده‌اند، مخلوط شده است.

 گروهی از محققان موسسه فناوری هند(IIT)، یک ماسک N۹۵ جدید را طراحی کرده‌اند که قادر به از بین بردن بوی بد دهان است. آنچه این ماسک را از سایر ماسک‌های N۹۵ متمایز می‌کند این واقعیت است که یک لایه کربن فوق فعال دارد که با استفاده از “فناوری بدون بو”(odorless technology) تولید می‌شود و قادر است بوی بد دهان را که در اثر استفاده از ماسک می‌تواند آزاردهنده باشد، از بین ببرد.

لایه بیرونی این ماسک نیز با نانوذراتی باردار شده است که به عنوان یک سد برای خنثی سازی ویروس‌ها عمل می‌کند.

کربن معمولا ماده‌ای مضر برای بدن است، اما با تغییر خصوصیات آن، استفاده از آن در ماسک ایمن می‌شود. این دقیقاً همان چیزی است که تیم با باردار کردن کربن و استفاده از آن برای ایجاد یک لایه کربن فوق فعال در داخل ماسک به آن رسید.

منافذ این لایه کربنی ظریف‌تر از لایه‌های دیگر است و باعث می‌شود این ماسک در برابر آلاینده‌های خارجی و ویروس‌هایی مانند کروناویروس جدید نفوذناپذیر باشد. بنابراین وقتی بو وجود داشته باشد، لایه کربنی، ذراتی را که منجر به بوی بد می‌شوند، می‌مکد.

 مراحل آزمایش این ماسک به پایان رسیده است و اکنون آماده تولید انبوه است. دکتر “پاتیل” سرپرست این مطالعه اعلام کرد که این ماسک توسط شرکت استارتاپی “E-spin Nanotech” تولید خواهد شد و با قیمتی بالاتر ماسک معمولی N۹۵ عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.