• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

۲ سال حبس، مجازات لایک تصاویر کودک آزاری

  • کد خبر : 24716
  • 17 سپتامبر 2020 - 11:45

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اعلام کرد افرادی که تصاویر کودک آزاری در فضای مجازی را لایک کنند مجرم هستند که مجازات این اقدام آنها ۶ ماه تا ۲ سال زندان است.

مجازات لایک تصاویر کودک آزاری

 محمود علی‌گو، رئیس اورژانس اجتماعی کشور درباره قانون حمایت از اطفال، اظهار کرد: در قانون حمایت از اطفال آمده، هنگامی که افراد تصاویر کودک آزاری در فضای مجازی می‌بینند اگر لایک کنند جرم محسوب می‌شود و مجازات این افراد ۶ ماه تا ۲ سال زندان است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور تشریح کرد: هنگامی که شاهد کودک آزاری هستیم و درک کردیم که کودک آزاری رخ داده است، با ۱۲۳ تماس بگیرید، کارشناس ما در پشت خط توضیح می‌دهد اتفاقی که برای کودک میفتد از مصادیق کودک آزاری است یا خیر.

علی‌گو تصریح کرد: یک فیلم در فضای مجازی منتشر شد البته در ایران نیست که خانواده کودک را مجبور به خوردن فلفل می‌کنند و کودک فلفل می‌خورد و اشک از چشمانش می‌ریزد که این مصداق کودک آزاری است.

مجازات لایک تصاویر کودک آزاری

مجازات کودک آزاری در قانون ایران

 با اینکه قانون در مورد کودک آزاری موادی دارد و تا حدودی برای خیلی از چیزها تعیین تکلیف کرده است اما هنوز نقاط تأسف برانگیز در این قانون کم نیست. حقیقت تلخ این است که اگر قانون ما کارآمد بود هر روز شاهد وقایع تلخ کودک آزاری و سوءاستفاده و بهره کشی از کودکان نبودیم.

هر نوع‌ اذیت‌ و آزار کودکان‌ و نوجوانان‌ که‌ موجب‌ شود به‌ آنان‌ صدمه‌ جسمانی‌ یا روانی‌ و اخلاقی‌ وارد شود و سلامت‌ جسم‌ یا روان‌ آنان‌ را به‌ مخاطره ‌اندازد ممنوع‌ است. هر گونه‌ خرید، فروش، بهره‌کشی‌ و به‌ کارگیری‌ کودکان‌ به‌ منظور ارتکاب‌ اعمال‌ خلاف‌ از قبیل‌ قاچاق، ممنوع‌ و مرتکب حسب‌ مورد علاوه‌ بر جبران‌ خسارات‌ وارده‌ به‌ شش‌ ماه‌ تا یک‌ سال‌ زندان‌ یا به‌ جزای‌ نقدی‌ از ده‌ میلیون‌ (۰۰۰/۰۰۰/۱۰) ریال‌ تا بیست‌ میلیون‌ (۰۰۰/۰۰۰/۲۰) ریال‌ محکوم‌خواهد شد.هر گونه‌ صدمه‌ و اذیت‌ و آزار و شکنجه‌ جسمی‌ و روحی‌ کودکان‌ و نادیده‌ گرفتن‌ عمدی‌ سلامت‌ و بهداشت‌ روانی‌ و جسمی‌ و ممانعت‌ از تحصیل‌ آنان‌ ممنوع‌ و مرتکب‌ به‌ سه‌ ماه‌ و یک‌ روز تا شش‌ ماه‌ حبس‌ یا تا ده‌ میلیون‌ (۰۰۰/۰۰۰/۱۰) ریال‌ جزای‌ نقدی‌ محکوم‌ می‌گردد.

پس همان طور که می‌بینید طبق قانون ما کودک آزاری جرمی است که به سادگی و در هر خانه‌ای ممکن است اتفاق بیفتد، حتی اگر فرزند افسرده یا بیش فعالمان را برای معالجه به دکتر نبریم در حقیقت کودک آزاری کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24716

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.