• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
16

پیام تهران به واشنگتن : به جامعه جهانی برگرد و دست از راهزنی بردار

  • کد خبر : 24807
  • 20 سپتامبر 2020 - 10:34

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن، دست از یاغی‌گری بردارد که در این صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

پیام تهران به واشنگتن

خطیب‌زاده در ابتدای نشست خبری با خبرنگاران، آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و عنوان کرد: بزرگداشت ۴۰ سال غیرت و مردانگی مردان ایران زمین که اجازه ندادند حتی وجبی از این مرز پرگهر و این میراث ایران و ایرانی از دست برود. تا ابد ایران، منت دار این جوانان هستیم، جوانانی که امروز میانسالان و پیران این جامعه هستند و در عمل نشان دادند ایرانی یعنی چه. اگر امروز با این عزت، صلابت و قدرت در فضای بین‌الملل و در منطقه هستیم و این چنین سربلند هستیم، همه و همه مرهون قطرات عرق و خونی است که بر این خاک ریخته شده است و میراث دار آنها هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه به تحولات اخیر در سیاست خارجی پرداخت و بیان کرد:‌ جهان خیالی پامپئو امن‌تر نخواهد شد. از روزی که تصمیم گرفت در فضای پر مکرر و دروغ وارد شود دنیای ذهنی خود را ناامن کرد. دنیا با اقدامات آمریکا جز جنگ و خشونت و ناامنی به خود ندیده است. میراث شوم سال‌ها حضور آمریکا در مناطق مختلف دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا از افغانستان تا فلسطین مظلوم جز این میراث شکست خورده و خانمان برانداز برای مردم منطقه نبوده است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تشریح کرد: آنچه پامپئو دنبال آن است یک گردن کشی دیگر است. برای آمریکا تصور می‌کنم تلخ ترین روزها و ساعات رقم می‌خورد. انتخاب آمریکا این بوده در طرف اشتباه تاریخ بایستد و وظایف خود را فراموش کرده است. پیام تهران به واشنگتن روشن است به جامعه جهانی برگرد به تعهداتت برگردد و دست از یاغی گری و سرکشی بردار جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.