• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

تشخیص خطر مرگ برای بیماران کرونایی با آزمایش خون

  • کد خبر : 25051
  • 24 سپتامبر 2020 - 13:00

گروهی از محققان آمریکایی دریافتند که با یک آزمایش خون و استخراج الگوهای مولکولی خاص هر بیمار شدت بیماری کرونا در افراد مختلف مشخص می شود. با یک آزمایش خون عادی میتوان خطر مرگ بیماران کرونایی را تشخیص داد.

تشخیص خطر مرگ بیماران کرونایی

گروهی از محققان آمریکایی با بررسی داده‌های هزاران بیمار کرونایی راهی برای کمک به پزشکان به منظور تشخیص بهتر وضعیت بیماران و شناسایی دقیق افرادی که بیشتر با خطر مرگ مواجه هستند، یافته‌اند. پژوهشگران نمونه‌های خون ۱۶۴۱ بیمار کرونایی را تجزیه و تحلیل کرده و با استخراج الگوهای مولکولی خاص هر بیمار توانسته‌اند شدت بیماری کرونا در هر فرد را دریابند.

آزمایش خونی که برای اندازه‌گیری تنوع اندازه گلبول‌های قرمز انجام می‌شود و آزمایش آر دی دبلیو نامیده می‌شود می‌تواند با دقت بالایی احتمال مرگ و میر هر یک از بیماران کرونایی را مشخص کند. البته برای افزایش دقت این پیش بینی به شاخص‌های دیگری مانند سن، بیماری‌های زمینه‌ای، نتایج برخی آزمایش‌های دیگر و غیره نیز توجه می‌شود.

در مجموع هرچقدر عدد آر دی دبلیوی به دست آمده در یک آزمایش بالاتر باشد، احتمال مرگ و میر فرد مبتلا به کرونا بالاتر می‌رود.

پژوهشگران می‌گویند ویروس کرونا برای افراد مسن یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای خطرات جدی ایجاد می‌کند. اما این بدان معنا نیست که افراد جوان بتوانند از بیماری مذکور جان به در ببرند یا افراد مسن لزوماً در صورت ابتلاء به کرونا با خطر مرگ مواجه شوند.

بالاتر بودن این عدد در جوانان مبتلا به کرونا خطرناک‌تر از افراد مسن است. همچنین افرادی که در زمان بستری بودن در بیمارستان شاهد افزایش آر دی دبلیو خود هستند بیشتر با خطر رنج کشیدن از پیامدهای ابتلاء به کرونا در درازمدت برخوردار هستند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.