• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14

بازداشت ۳۸۹ نفر اوباش از ۱۲۵ محله تهران | کشف ۹۶ سلاح گرم و سرد

  • کد خبر : 25206
  • 28 سپتامبر 2020 - 16:19

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از بازداشت ۳۸۹ نفر از اراذل و اوباش طی شبانه‌روز گذشته در پایتخت خبر داد و گفت: اماکن و اصنافی را که اجازه تردد اوباش را بدهند یا به پاتوق آنها تبدیل شوند، ۳ ماه پلمب می‌شود.

بازداشت 389 اوباش تهران

سردار حسین رحیمی ظهر امروز در حاشیه اجرای پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش پایتخت اعلام کرد: از شب گذشته تا صبح امروز بنا به درخواست مکرر مردم برای برخورد با اوباش، پنجمین مرحله طرح مقابله با این افراد توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد.

رئیس پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: ۱۲۵ محله و مکان شامل قهوه‌خانه، سفره‌خانه، باشگاه‌های بدنسازی، پارک‌ها و تفریحگاه‌ها که محل حضور اوباش بودند شناسایی شد و ۳۸۹ نفر از اوباش را بازداشت کردیم.

جرم ۳۸۹ نفر اوباش بازداشت شده از ۱۲۵ محله تهران

سردار رحیمی افزود: ۴۶ نفر از اوباش بازداشت شده سطح‌دار و دارای سابقه هستند و علی‌رغم اینکه دفعاتی به جرم شرارت بازداشت شده بودند مجدداً به اقدامات مجرمانه خود ادامه داده و به علت شرارت، نزاع و تخریب بازداشت شدند. همچنین ۲۸۴ نفر از این افراد در معابر و اماکن عمومی برای مردم و نوامیس ایجاد مزاحمت می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۲۲ نفر از این افراد جرائم خشن به‌ عنف را مرتکب شده بودند و حتی بین آنها متهمی وجود داشت که مرتکب تجاوز به عنف شده بود.

به گفته رحیمی ۲۱ نفر از افراد شرور بازداشت شده علاوه بر اوباشگری در امر توزیع مواد مخدر نیز مشارکت داشتند.

کشف ۹۶ سلاح گرم و سرد

رئیس پلیس تهران با اشاره به کشف یک قبضه سلاح جنگی، ۸۳ قبضه سلاح سرد و ۱۳ قبضه شبه‌سلاح از اوباش بازداشت شده گفت: در یک مورد ۶۳ کیلوگرم مواد مخدر از این افراد کشف و همچنین ۱۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت آنها نیز توقیف شد.

سردار رحیمی با اشاره به پلمب ۶۳ واحد صنفی که محل تردد و پاتوق اوباش بود، بیان کرد: اماکن و اصنافی که اجازه دهند اوباش در آنها تردد داشته باشند یا به محلی برای پاتوق افراد شرور تبدیل شود ۳ ماه پلمب شده و متصدی واحد مذکور نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

بازداشت اوباش فضای مجازی

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس فتا در فضای مجازی برای مقابله با مروجان اوباشگری نیز گفت: در این رابطه نیز ۲۴ تارنما که اقدام به ترویج فرهنگ اوباشگری می‌کردند رصد شد و عوامل مدیریت این صفحات نیز بازداشت شدند. همچنین ۱۰ صفحه که خواسته یا ناخواسته فیلم‌های اوباش را منتشر می‌کردند مسدود شدند و با گردانندگان این صفحات نیز برخورد شد.

وی در پایان بیان کرد: تحرکات اوباش چه در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس رصد می‌شود و این افراد با برخورد سخت، شدید و قانونی مواجه خواهند شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.