• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

معرفی ۵ کتاب خودآموز زبان انگلیسی

  • کد خبر : 25307
  • 30 سپتامبر 2020 - 13:59

بسیاری از افراد، فرصت و شرایط شرکت در کلاس های حضوری و آنلاین را ندارند و ترجیح می دهند خودشان زبان یاد بگیرند. امروز ۵ مورد از بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی را به شما معرفی می کنیم تا راحت تر و اصولی تر زبان یاد بگیرید.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

یادگیری زبان یک ضرورت در دنیای امروز است و همه ما باید دیر یا زود، مهارتهای خود را در زبان انگلیسی تقویت کنیم. انگلیسی به نوعی زبان دوم بسیاری از کشورهاست و مردم زیادی در سرتاسر دنیا به این زبان مکالمه می کنند. همچنین انگلیسی زبان علمی جهان است و مقالات، کلاسها، سمینارها و … از آن برای تبادل اطلاعات استفاده می کنند

آیا می توان زبان را به صورت خودآموز یاد گرفت؟

بسیاری از افراد، به دلایل مختلف، تمایل ندارند که برای یادگیری زبان انگلیسی به کلاس های آموزشی بروند. بسیاری ترجیح می دهند خودشان شروع به یادگیری زبان کنند اما در این مورد تردید دارند. آیا می توان به صورت خودآموز زبان یاد گرفت؟ واقعیت این است که نمی شود گفت کدام روش آموزش زبان از بقیه بهتر است. هریک از روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و بسته به شرایط و روحیات فرد، نتایج مختلفی خواهند داشت. به طور کلی باید گفت که امکان یادگیری زبان با این روش وجود دارد و با کمک کتابهای خودآموز زبان انگلیسی، که بهترین های آنها را معرفی کردیم، می توان از پس این کار برآمد. البته باید برنامه ریزی شخصی داشته باشید، وقتتان را به درستی تنظیم کنید، از کتابها و منابع درست و قوی استفاده کنید و به خود فرصت دهید تا در مسیر درست قرار بگیرید.

کتب خودآموز انگلیسی

چرا از کتب خودآموز انگلیسی استفاده کنیم؟

بسیاری از زبان آموزان از خودآموزی ترس دارند. اما باور کنید بعد از این که شروع کردید، متوجه می شوید که ترستان بیهوده بوده است. منابع بسیار زیادی برای خودآموز زبان انگلیسی وجود دارند. اینترنت، کتابها، صفحات مجازی، بازی ها، فیلم ها، پک های آموزشی و … به شما کمک می کنند که بدون نیاز به کلاس رفتن، زبان یاد بگیرید و مهارتهای مختلف خود را تقویت نمایید. کتابهای خودآموز زبان انگلیسی اغلب به گونه ای طراحی شده  اند که علاوه بر یادگیری دروس جدید، جایی برای تمرین هم داشته باشید. بنابراین با استفاده از آنها تقریبا تمام آنچه را که برای یادگیری زبان نیاز دارید، در اختیار خواهید داشت.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

۱- Practical English Usage ، مجموعه ای درخشان در گرامر

مجموعه کتب آموزشی Practical English Usage جزء بهترین کتابها برای یادگیری گرامر هستند. این کتابها به گونه ای طراحی شده اند که بسیار جامع و کامل بوده و در چند سطح، مهارت شما را در زمینه گرامر و دیگر بخش ها ارتقا می دهند.  در سال ۲۰۱۴ این مجموعه موفق به کسب جایزه بزرگ ELTons 2014 British Council lifetime achievement award شد.

Practical English Usage پر است از لغات جدید، عبارت‌های پرکاربرد، اصطلاحات رایج و نکات دستور زبان و گرامر. پارت اول این مجموعه، شامل ۲۸ بخش است که در آن تمام نکات دستور زبان، قواعد و ساختارهای گرامر به بهترین شکل آموزش داده شده اند. بخش دوم کتاب Practical English Usage به آموزش لغات و عبارات کاربردی اختصاص دارد. در این بخش، لغاتی را یاد می گیرید که هر زبان آموزی باید آنها را بلد باشد.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

۲- یادگیری لغات با Vocabulary In Use

مجموعه کتب Vocabulary In Use در چهار سطح، تلاش می کند لغت های مهم و کاربردی را به مخاطب آموزش دهد. چندین درس یک صفحه ای در این کتابها گنجانده شده است که متناسب با سطح کاربر  (مبتدی، متوسط یا پیشرفته) هریک لغات مربوط به یک موضوع خاص را پوشش می دهند. تنوع دروس به گونه ای است که در پایان مطالعه مجموعه، شما را به تسلط کافی در حوزه های مختلف می رساند.

مثلا سطح upper intermediate این مجموعه موضوعات کاربردی رایج و هیجان‌انگیزی مانند؛ یادگیری، کشورها، موضوعات مربوط به انسان‌ها( ظاهر، خانواده، دوستان، ازدواج، طلاق، احساسات و غیره) کار، مطالعه و تحصیل، شغل و کسب‌وکار، سرگرمی و اوقات فراغت، گردشگری، ارتباطات و فناوری، موضوعات اجتماعی و… را به شما ارائه می دهد. با انجام دادن تمرین هایی که پس از هر درس ارائه شده است، می توانید مهارت خود را افزایش دهید.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

  ۳- Tactics for listening بهترین برای listening

شاید کمتر کتابی را در میان بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی بتوان یافت که برای آموزش مهارتهای شنیداری مناسب باشد. اما Tactics for listening نوشته ی Jack C. Richards استاد نام دار کتاب‌های زبان انگلیسی، این کار را می کند. این مجموعه، یک منبع غنی از محتوای ارزشمند برای تقویت مهارت شنیداری به لهجه آمریکایی است.

این کتاب به شما کمک می کند که در ۳ دوره از مبتدی تا پیشرفته، مهارت شنیداری زبان را تقویت کرده و بر آن مسلط شوید. در هر سطح از این کتاب، ۲۴ درس با موضوعات کاربردی گنجانده شده است که که با فایل های صوتی همراه شده اند. شما باید فایل های صوتی را گوش داده و به سوالات مرتبط با آن پاسخ دهید.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

Speakout-4 برای تقویت مکالمه

در ادامه معرفی بهترین کتابهای خودآموز زبان انگلیسی، به کتابی برای یادگیری هرچه بهتر مکالمه می رسیم. مجموعه کتاب های Speakout به شما کمک می کنند که مکالمه انگلیسی را به لهجه بریتانیایی یاد بگیرید. شما با این مجموعه، یک دوره ۸ سطحی آموزش گفت‌وگو را می گذرانید که تمرکز آن بر آموزش موضوعات رایج در زندگی روزمره و واقعی است.

لغات، عبارات و جملات پرکاربرد، بخش‌هایی ویژه برای گرامر و نکات دستور زبان، قسمتی مخصوص برای تقویت مهارت شنیداری و ویژگی‌های برجسته دیگر، مجموعه Speakout را به یکی ای بهترین کتابهای آموزش زبان تبدیل کرده اند که به ویژه در بخش مکالمه، بسیار موثر و مفید هستند.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی

۵- Longman Academic Writing Series بهترین برای نگارش

برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی هم می توانید از مجموعه کتابهای Longman Academic Writing Series کمک بگیرید. این کتاب برای ارتقا مهارت رایتینگ یا مهارت نگارش، کمک بسیار زیادی به شما می کند. این کتاب شامل ۵ سطح است که از مبتدی تا پیشرفته، تمام فنون و نکات مرتبط با نگارش متون مختلف آکادمیک را به شما آموزش می دهد.

بهترین کتابهای خودآموز انگلیسی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25307

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. هزینه تبلیغات توی سایت شما چنده؟

    تدریس خصوصی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.