• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
22

صدور حکم اعدام ترامپ ، شاه و ولیعهد سعودی در دادگاه یمن

  • کد خبر : 25343
  • 01 اکتبر 2020 - 10:21

دادگاه کیفری بدوی در استان «صعده» در شمال یمن حکم اعدام ده نفر از جمله ترامپ و ولیعهد و شاه سعودی که در جنایت حمله هوایی به اتوبوس حامل دانش‌آموزان در بازار «ضحیان» صعده نقش داشتند، را صادر کرد.

حکم اعدام ترامپ شاه سعودی

در سال ٩٧ بر اثر حمله جنگنده‌ھای ائتلاف عربستان سعودی به یمن، یک خودرو اتوبوس حامل دانش‌آموزان در استان صعده یمن ھدف حمله این جنگنده ھا قرار گرفت و ۵١ نفر از دانش‌آموزان در این حادثه تاسف بار کشته و ٧٩ نفر آنھا نیز زخمی شدند. چهل نفر از کشته‌ها کودک زیر ۱۵ سال بودند.

اتوبوس این دانش آموزان بعد از پایان آخرین دوره آموزش قرآن در فصل تابستان، در میانه راه در نزدیکی بازار این شهر برای خرید توقف کرده بود که ناگهان جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی آن را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهند.

همان روز ائتلاف سعودی از زبان سخنگوی خود سرهنگ «ترکی المالکی»، در واکنش به این کشتار دانش آموز یمنی گفت که این حمله «اقدامی نظامی و مشروع» بوده است.

در جریان حمله عربستان سعودی به یمن تاکنون ھزاران نفر جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز بر اثر این حملات بی خانمان شدند.

صدور حکم اعدام برای ترامپ ، شاه و ولی‌عهد سعودی

در دادگاهی در «صعده» ۱۰ نفر از جمله شاه و ولی‌عهد سعودی در پرونده حمله به اتوبوس دانش‌‌آموزان یمنی، به اعدام محکوم شدند.

 در این دادگاه که به ریاست قاضی «ریاض الرزامی» برگزار شد، حکم اعدام افراد فوق صادر شد: «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، «ترکی بن بندر بن عبدالعزیز» شاهزاده سعودی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا، «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، «علی محسن الاحمر» معاون هادی، «احمد عبید بن دغر» نخست‌وزیر پیشین دولت مستعفی و «محمد علی احمد المقدشی» وزیر دفاع دولت مستعفی یمن.

همچنین این افراد به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار غرامت به اولیای دم محکوم شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.