• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
14

۲۶ کشور خواستار لغو تحریم‌های ایران و دیگر کشورها در دوره کرونا شدند

  • کد خبر : 25529
  • 06 اکتبر 2020 - 13:52

ایران و ۲۵ کشور دیگر روز گذشته (دوشنبه) خواستار لغو فوری تحریم ها توسط ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به منظور تضمین پاسخگویی مناسب کشورها در دوره شیوع کرونا شدند.

لغو تحریم ها در دوره کرونا

۲۶ کشور جهان که در میان آنها نام کشورهای چین، روسیه، کره شمالی، بلاروس، کوبا، پاکستان، سوریه، ونزوئلا و ایران نیز دیده می‌شود، با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار لغو تحریم ها توسط ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی شدند که به گفته آنها در دوره مبارزۀ جهانی با شیوع ویروس کرونا ، نقض حقوق بشر محسوب می‌شود.

«ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل که از جانب ۲۶ کشور در نشست کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کرد، تأکید کرد که «اقدامات یکجانبه اجباری» خلاف منشور سازمان ملل و چندجانبه گرایی است و با ایجاد مانع «در مسیر رفاه جمعیت کشورهای آسیب دیده»، مانعی در مسیر حقوق بشر محسوب می‌شود و حق سلامت را تضعیف می‌کند.

در این بیانیه با تأکید بر لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به منظور تسهیل مقابله با کرونا آمده است: «همبستگی جهانی و همکاری بین‌المللی، قدرتمندترین سلاح غلبه بر کووید-۱۹ است. ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا خواستار لغو کامل و فوری اقدامات یکجانبه اجباری شویم تا پاسخگویی کامل، مؤثر و کارا برای تمامی اعضای جامعه بین ‌الملل به کووید-۱۹ تضمین شود».

۲۶ کشور در بیانیه خود تصریح کردند که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «میشل باشله» رئیس حقوق بشر سازمان ملل خواستار معافیت‌ های تحریم‌هایی شده بودند که ظرفیت کشورها برای پاسخگویی به کرونا را تضعیف می‌کند.

۶ کشور کوبا، کره شمالی، ایران، روسیه، سوریه و ونزوئلا که با تحریم‌های ایالات متحده، اتحادیه اروپا و کشورهای غربی روبرو هستند از این بیانیه حمایت کردند.

کشورهایی چون آمریکا، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را در سالهای گذشته علیه کشورهای دیگر همچون ایران و ونزوئلا و حتی چین و روسیه تحمیل کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.