• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

ظریف احتمال هرگونه تماس تلفنی با پامپئو را رد کرد

  • کد خبر : 2605
  • 25 می 2019 - 7:24

ظریف وزیر خارجه کشورمان احتمال گفت‌وگوی تماس تلفنی با پامپئو را رد کرده است.

رویترز نوشت: دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل اعلام کرده که ظریف و مایک پامپئو وزیر خارجه ایران هرگز به طور مستقیم گفت‌وگو نکرده‌اند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران گفت با وضعیتی که دولت کنونی آمریکا ایجاد کرده، دیگر نمی‌توان اتفاقی مانند بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی توسط ایران در آب‌های سرزمینی (سال ۲۰۱۶) را در صورت رخ‌دادن مجدد، به سادگی و سریعا حل کرد.

 

رویترز گزارش داد، ظریف اخیراً در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری درباره اینکه آیا امکان دارد یک بحران مشابه با ورود ۱۰ ملوان آمریکایی به آب‌های سرزمینی ایران (۲۰۱۶) و آزادی آنها، به سرعت حل و فصل شود، اظهار داشت: نه. چگونه می‌توان آن را رفع کرد؟

چرا باید تماس تلفنی با پامپئو را پاسخ بدهم

همچنین اظهار داشت پامپئو هر زمانی که درباره ایران صحبت می‌کند، به من توهین می‌کند. چرا باید حتی به تماس او پاسخ بدهم؟»

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد اینکه در صورت بروز بحرانی مشابه آنچه که سال ۲۰۱۶ رخ داد، واشنگتن چگونه با ایران ارتباط برقرار می‌کند، پاسخی نداد اما گفت: وقتی زمان گفت‌وگو فرا برسد یقین داریم که هر ابزاری برای انجام آن خواهیم داشت.

پامپئو اما طی نشست مطبوعاتی که با خبرنگاران داشت، نگرانی‌ها درباره توانایی واشنگتن برای ارتباط با تهران را رد کرد: «راه‌های بسیاری وجود دارد که بتوانیم از طریق آن ارتباط برقرار کنیم. عمان، سوئیس و عراق کشورهایی هستند که با هر دو طرف روابط خوبی دارند و می‌توانند پیام‌ها را منتقل کنند».

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای ۶۰ روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

البته این تنها اقدام ضد ایرانیِ کاخ سفید طی یک سال گذشته نبود و دولت ترامپ هر هفته تحریم‌ها یا محدودیت‌های جدیدی را علیه اشخاص و نهادهای ایرانی یا غیر ایرانی مرتبط با تهران اعمال کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.