• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

افزایش قربانیان زلزله در ازمیر ترکیه به ۲۴ نفر | ثبت ۱۹۶ پس لرزه

  • کد خبر : 26460
  • 31 اکتبر 2020 - 10:31

در پی زمین لرزه روز جمعه که مناطقی از ترکیه و یونان را به لرزه درآورد، تاکنون دست‌کم ۲۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

زلزله ترکیه

زمین لرزه مهیبی که عصر جمعه (۹ آبان) در دریای اژه رخ داد موجب شد ۲۶ تن در ترکیه و یونان جان خود را از دست دهند. همچنین با وقوع این زلزله چندین ساختمان تخریب شد و به گفته مقامات سونامی خفیفی نیز رخ داد.

در پی وقوع این زمین لرزه که بزرگی آن هفت ریشتر اعلام شده است، ساکنان شهر ازمیر در ترکیه پس از فرار از ساختمان‌ها به خیابان‌ها آمدند. طبق اعلام شهردار ازمیر تاکنون دست کم ۲۰ ساختمان تخریب شده اند، همچنین خودروها در میان آوار ساختمان خسارت دیده و مردم در تلاش هستند تا افراد به جا مانده زیر آوار را نجات دهند.

بنابر اعلام مرکز لرزه نگاری آمریکا، کانون این زمین لرزه در ۱۴ کیلومتری شمال شرق منطقه Néon Karlovásion در جزیره ساموس در یونان بوده و در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، تصاویری از آبگرفتگی و راه افتادن سیلاب در برخی خیابان‌ها در شهر ازمیر و جزیره ساموس منتشر شد که به گفته مقامات، سونامی خفیف بوده است

بنابر اعلام وزارت بهداشت ترکیه، ۳۸ دستگاه آمبولانس و ۳۵ تیم امداد پزشکی و دو فروند بالگرد به شهر زلزله زده ازمیر اعزام شده اند.

زلزله ترکیه

زلزله در ترکیه ۲۶ کشته و ۸۰۴ مصدوم برجای گذاشت

آمارهای رسمی حاکی از آن است که ۲۴ تن در مناطق ساحلی غرب ترکیه جان خود را از دست داده‌اند و در جزیره ساموس یونان نیز دو نفر به دلیل ریزش دیوار فوت کرده‌اند.

در این حادثه دست‌کم ۸۰۴ تن در این زلزله مصدوم شده‌اند. تعدادی از آنان توسط تیم‌های امداد و با کمک تجهیزات حفاری نجات پیدا کردند.

زلزله ترکیه

ثبت بیش از ۱۹۶ پس‌لرزه در ترکیه

بنا بر اعلام مرکز مدیریت و بلایای ترکیه، در مجموع ۱۹۶ پس‌لرزه اتفاق افتاده که ۲۳ مورد از آنها بیش از چهار ریشتر، بزرگی داشته‌اند. عملیات امداد و جست‌وجو در میان آوارهای ۱۷ ساختمان ادامه دارد که چهار ساختمان به طور کامل تخریب شده است.

وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در ترکیه

ساعاتی بعد از زلزله مهیب در حوالی ازمیر، خبرگزاری آناتولی ترکیه از وقوع زلزله‌ای دیگر به بزرگی ۵.۱ ریشتر خبر داد. گفته شده که این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری منطقه کوش آداسی رخ داده است.
زلزله ترکیه
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.