• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

محقق ایرانی برنده مدال آیزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ شد

  • کد خبر : 26609
  • 02 نوامبر 2020 - 13:22

یک محقق ایرانی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا برنده مدال ایزاک نیوتن و جایزه هزار پوندی آن شده است.

محقق ایرانی برنده مدال نیوتن

«نادر انقطاع» محقق ایرانی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا به خاطر دستاوردهای بزرگ در زمینه فیزیک، برنده مدال آیزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ از انستیتو فیزیک بریتانیا شده است.

او برای نوآوری‌های پیشگامانه و کمک‌های تحول آفرینش در زمینه مواد پیچیده الکترومغناطیسی و اپتیکی در مقیاس نانو و همچنین توسعه متامواد با ایندکس نزدیک به صفر و محاسبات آنالوگ و نانوسیرکوئیتری نوری برنده این جایزه شده است.

انستیتو فیزیک دستاوردهای این محقق در زمینه فیزیک تعاملات نور-ماده را بسیار عظیم توصیف کرده است. او زمینه‌های متحول کننده متعددی را در علوم الکترومغناطیس و اپتیکی معرفی کرده و از او به عنوان پدر رایانش آنالوگ مبتنی بر مواد و المان‌های نانوسیرکوئیتری اپتیکی، فیزیک ایندکس نزدیک به صفر و پوشش پلاسمونیک یاد می‌شود.

نادر انقطاع محقق ایرانی است که در حوزه‌های متامواد، تحولات اپتیکی، نانوفتونیک، گرافن فتونیک، مواد نانو، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری، فیزیک و غیره تحقیقات پیشرویی انجام داده است. وی مدرک لیسانس خود را از دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدرک پی اچ دی خود را از دانشگاه کل تک آمریکا دریافت کرده است.

مدال و جایزه آیزاک نیوتن شامل یک مدال طلا و جایزه هزار پوندی می‌شود که هر سال توسط انستیتو فیزیک انگلستان به فیزیکدانان برتر اعطا می‌شود.

نادر انقطاع در حال حاضر استاد دانشگاه پنسیلوانیا است. وی علاوه بر دریافت مدال ایزاک نیوتن، در سال جاری برنده جایزه مکس بورن در ۲۰۲۰ نیز شده است. وی برای کمک‌های پیشرو به حوزه متامواد اپتیکی این جایزه را دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.