• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
21

آخرین نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا

  • کد خبر : 26639
  • 04 نوامبر 2020 - 9:19

بنابر تازه ترین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تا این لحظه جو بایدن با ۲۳۷ رای الکترال در برابر ۲۱۰ رای آلکترال دونالد ترامپ پیش است.

نتایج انتخابات آمریکا

مرحله پایانی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد. انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا برگزار شد و به همین دلیل رای گیری اخیر بر اساس تصمیم کمیسیون انتخابات آمریکا به صورت پستی از حدود چند هفته پیش آغاز شده بود و سه شنبه روز پایانی شرکت در این انتخابات به شمار می‌رفت.

اگرچه هنوز آمار مشخصی از مشارکت‌کنندگان امروز انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می شود که نسبت به رقابت‌های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.

بر اساس تازه ترین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیش از ۱۰۲ میلیون نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها انداخته‌اند. ۳۵ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۳ نفر آنها به صورت حضوری و ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۸۷ نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده‌اند و هنوز آرای درخواستی پیش از موعد ۲۶ میلیون و ۸۵۸ هزار و ۱۲۶ نفر بازگردانده نشده است.

ترامپ با پیروزی در ایالت‌های آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، می‌سی‌سی‌پی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب ۲۱۰ آراء الکترال شده است.

بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب ۲۳۷ آراء‌ الکترال شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.