• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
27

اسامی ۴ دارو گیاهی برای بهبود علایم کرونا

  • کد خبر : 26925
  • 09 نوامبر 2020 - 17:00

سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی ۴ دارو گیاهی برای بهبود علایم کرونا را اعلام کرد این دارو ها از کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو مجوز گرفتند.

اسامی 4 دارو گیاهی کرونا

این بیماری هنوز هیچ داروی اختصاصی تایید شده ای ندارد اما از اثربخشی برخی داروهای ضد ویروس، ضد التهاب و افزایش دهنده سیستم ایمنی برای بهبود علایم این بیماری و کمک به درمان مبتلایان آن استفاده می شود. تعدادی از این داروها در پروتکل درمانی کرونا در ایران نیز تصویب شده است. پلاسما درمانی و اکسیژن درمانی نیز از روش های مورد استفاده در درمان این بیماری است.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

اعلام اسامی ۴ دارو گیاهی کرونا

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو ضمن اعلام اسامی ۴ دارو گیاهی کرونا اظهار کرد: هیچکدام از این داروها داروی درمان کووید ۱۹ نیستند اما اثراتی برای بهبود علایم این بیماری داشته اند که باید مراحل بررسی بیشتر را طی کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: اولین داروی گیاهی درمان کرونا یک اسپری دهانی با نام PHR ۱۶۰ است که حاوی ۶ اسانس گیاهی است و با توجه به نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده در صورت مصرف به بهبود عوارض ریوی کووید ۱۹ شامل تنگی نفس، سرفه و اکسیژن رسانی شریانی کمک می کند.

جهانپور بیان کرد: داروی دوم شربت موکوزیفت حاوی عصاره آبی میوه دو گیاه است که با توجه به مدارک کارآزمایی بالینی ارائه شده، در صورت مصرف به بهبود علایم خستگی و بی اشتهایی در بیماران مبتلا به کووید ١٩ کمک می کند، این دو دارو مجوز تولید موقت ۶ ماهه را دریافت کرده اند و وارد بازار شده اند.

وی افزود: فرآورده طبیعی دیگر یک شربت حاوی هفت جزء گیاهی است که هنوز نام آن تایید نشده اما بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی ارائه شده، اعلام شده که در کاهش دوران بستری و بهبود هایپوکسی (کاهش اکسیژن رسانی به بدن) موثر است که مراحل بررسی آن در سازمان غذا و دارو ادامه دارد.

کیانوش جهانپور عنوان کرد: چهارمین فرآورده طبیعی در این مجموعه یک شربت حاوی یک گیاه دارویی است که اسناد آن با نام آنوال اس در کمیسیون قانونی سازمان غذا و دارو در حال بررسی است و بر اساس نتایج کارآزمایی بالینی، اعلام شده که در بهبود برخی علایم بیماری کووید۱۹ موثر است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26925

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.