• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

محمود یاوری، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درگذشت

  • کد خبر : 26936
  • 10 نوامبر 2020 - 10:28

محمود یاوری ، پیشکسوت فوتبال ایران که سالها به عنوان سرمربی در تیم های مختلف فعالیت می کرد درگذشت.

محمود یاوری درگذشت

محمود یاوری سرمربی اصفهانی اسبق تیم ملی فوتبال ایران بعد از تحمل یک دوره فشرده بیماری درگذشت. یاوریِ ۸۱ ساله در تیم‌های سپاهان و فجرسپاسی هم مربیگری کرده بود.

محمود یاوری نزدیک  ۲۰ روز بود که در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان  های شهر اصفهان بستری شده بود.

محمود یاوری درگذشت

بیوگرافی محمود یاوری

محمود یاوری متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان بود. او فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود. وی در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان فوتبال را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست.

محمود یاوری در سال ۱۳۶۳ به بالاترین درجه مربیگری رسید و هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در ۶ بازی برعهده گرفت که تیم ملی فوتبال ایران در هر ۶ بازی به پیروزی رسید. محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ مربیگری تیم ملی جوانان را برعهده گرفت و یک سال بعد هم حضور در تیم ملی امید و ب را تجربه کرد. این آخرین فعالیت مربیگری او در تیم ملی نبود. هدایت تیم ملی جوانان در سال ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ و بر عهده گرفتن مدیریت فنی این تیم در سال ۱۳۸۴ از دیگر حضورهایش در تیم های ملی بود.

از تیم‌های باشگاهی او که مربیگری کرده می‌توان به سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان اشاره کرد.

آخرین تیم محمود یاوری هم در لیگ برتر تیم فجر سپاسی شیراز بود. تیمی که با وجود همه تلاش های او و دیگر مربیان متاسفانه نتوانسته به لیگ برتر صعود کند و هم چنان در دسته اول حضور دارد.

در تابستان ۱۳۶۳ تیم ملی با رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ شرکت کرد، اما وقتی نصرالله سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد، یاوری از مسئولیت سرمربی‌گری خود در تیم ملی کنار رفت.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26936

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.