• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
15

با ۱۰ ترفند ساده هکرها را از گوشی خود دور کنید

  • کد خبر : 27047
  • 11 نوامبر 2020 - 17:04

افراد زیادی در دام هکرها افتاده اند و اطلاعات مهم آنها با یک بی دقتی کوچک به دست شیادان افتاده است. اما چطور می توان از هک شدن موبایل جلوگیری کرد؟ ما اینجا هستیم تا روشهای جلوگیری از هک شدن گوشی را به شما آموزش دهیم.

جلوگیری از هک شدن گوشی

امروزه بیشتر افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند و انواع اپلیکیشن های آنلاین را نیز در موبایل خود دارند. وب گردی، نصب برنامه های مختلف، استفاده از انواع پیام رسان ها، عملیات بانکی و … تنها بخشی از اقداماتی هستند که با گوشی انجام می دهیم. اما هکرها در کمین هستند تا از یک غفلت ما سوء استفاده کرده و ضمن نفوذ به محیط گوشی، از اطلاعات ما سوء استفاده و اخاذی کنند. افراد زیادی در دام هکرها افتاده اند و اطلاعات مهم آنها با یک بی دقتی کوچک به دست شیادان افتاده است. در ادامه روشهای جلوگیری از هک شدن گوشی را به شما آموزش می‌دهیم.

ترفندهایی برای جلوگیری از هک شدن گوشی

برای این که امنیت گوشی موبایل خود را ارتقا داده و از هک شدن آن توسط افراد فرصت طلب  و سودجو پیشگیری کنید، تکنیک های مختلفی وجود دارد. در زیر ما ۱۰ مورد از بهترین روشها  و ترفندهای جلوگیری از هک شدن موبایل را آموزش می دهیم تا خیالتان از بابت امنیت گوشی تان راحت تر باشد:

جلوگیری از هک شدن گوشی

از یک PIN مطمئن برای قفل صفحه استفاده کنید

به هیچ عنوان به این فکر نکنید که صفحه گوشی تان پسورد نداشته باشد. همیشه از یک PIN یا رمز عبور برای حفاظت از اطلاعات گوشی هوشمند خود استفاده کنید. این اولین لایه امنیتی موبایل است و به محض فعال سازی گوشی، باید به فکر یک پین یا الگو برای آن باشید. رمزی که تنها خودتان آن را بدانید و البته به سادگی آن را فراموش نکنید.

جلوگیری از هک شدن گوشی

اپلیکیشن ها را رمز گذاری کنید

هرچقدر لایه های امنیتی گوشی شما بیشتر باشد، نفوذ به آن برای هکرها دشوارتر خواهد بود. بنابراین بهتراست برنامه هایی مثل همراه بانک ها، شماره ها، عکسها و … را نیز رمزگذاری کنید. همچنین ایمیل هم جزء برنامه های مهمی است که باید پسورد داشته باشد. به ویژه اگر پیام های مهم و حساس را در آن ارسال و دریافت می کنید.

اپلیکیشن ها را تنها از منابع معتبر دانلود کنید

اصلا کار درستی نیست که اپلیکیشن ها و برنامه های کاربردی مورد نیازتان را از هر وب سایتی دانلود کنید. اگر آیفون دارید، اپ استور بهترین منبع برای این منظور است. در اندروید هم گوگل پلی مرجع معتبری است که می توانید با اطمینان خاطر، اپ های مورد نظرتان را از آن دانلود کنید. سلامت این برنامه ها تامین شده و برای قرار گرفتن در منابع ذکر شده، از چندین فیلتر امنیتی عبور کرده اند.

جلوگیری از هک شدن گوشی

به مجوزهای دسترسی برنامه ها دقت کنید

تمام اپلیکیشن ها نیاز به دسترسی به بخش های خاصی از گوشی دارند. مثلا برنامه های مربوط به ادیت عکس و فیلم، اجازه دسترسی به گالری را از شما می خواهند. هر برنامه ای دسترسی های خاصی را لازم دارد که بهتر است به آن دقت کنید. به عنوان مثال بازی ها نیازی به دسترسی به گالری یا فهرست مخاطبین شما ندارند. برای جلوگیری  از هک شدن گوشی، اگر بازی چنین دسترسی خواست، به آن مشکوک شده و از دانلود و نصب آن صرف نظر نمایید.

از نرم افزارهای مدیریت سیستم کمک بگیرید

اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید، بدنیست یکی از برنامه های مدیریت اندروید را در موبایل خود داشته باشید. به این ترتیب اگر گوشی تان گم شد، می توانید از راه دور حافظه و اطلاعات آن را کنترل کنید. این روش کمک زیادی به جلوگیری از هک شدن موبایل می کند.

جلوگیری از هک شدن گوشی

از Google Authenticator کمک بگیرید

با استفاده از قابلیت Google Authenticator می توانید یک لایه امنیتی جدید را به حساب کاربری خود اضافه کنید. این نرم افزار یکی از بهترین راهکارها برای احراز هویت اکانت گوگل محسوب می شود که در صورت فعال سازی در کوتاهترین زمان می توانید آن را از طریق شماره تلفن همراهتان دریافت کرده و با اطمینان خاطر بیشتری وارد حساب کاربری خود شوید. بنابراین امنیت اطلاعات شما بیشتر خواهد شد تا نگرانی کمتری از بابت نفوذ هکرها داشته باشید.

آنتی ویروس را فراموش نکنید

برای جلوگیری از هک شدن گوشی، حتما یک آنتی ویروس خوب و با کیفیت را دانلود و در موبایل خود نصب کنید.

جلوگیری از هک شدن گوشی

از وای فای های عمومی استفاده نکنید

اگر جایی دیدید که شبکه وای فای رایگان وجود دارد، از آن استفاده نکنید مگر این که ارائه دهنده آن را بشناسید. گاهی این شبکه های رایگان، بهترین راه برای نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند هستند و زمانی متوجه می شوید که کار از کار گذشته و موبایل شما هک شده است.

جلوگیری از هک شدن گوشی

تنظیمات بلوتوث را به درستی پیکربندی کنید

راه دیگر برای پیشگیری از هک شدن گوشی، پیکربندی تنظیمات بلوتوث به شکل صحیح و اصولی است. وارد تنظیمات بلوتوث شده و عبارت “Non-discoverable”  یا غیر قابل کشف را انتخاب کنید. به این ترتیب بلوتوث گوشی شما برای همه قابل مشاهده نیست و امنیت گوشی تان از این طریق افزایش پیدا خواهد کرد.

موبایل خود را روت یا جلبریک نکنید

شاید با روت کردن یا جلبریک کردن تلفن همراه، دسترسی های بیشتری برای شما باز شود، اما اگر عاقلانه فکر کنید این کار به نفع شما نیست. با این کار، گوشی شما بسیار آسیب پذیر تر شده و هکرها به راحتی می توانند به آن نفوذ پیدا  کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27047

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.