• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
20

فیلم هایی که از واقعیت ساخته شدند

  • کد خبر : 27081
  • 12 نوامبر 2020 - 13:50

اگر شما هم به دنیای فیلم های ساخته شده از واقعیت علاقه دارید، پیشنهاد می دهیم مطلب امروز را از دست ندهید؛ ما ۹ فیلم مشهور و جذاب را به شما معرفی می کنیم که داستان و روایت آنها ریشه در دنیای واقعی دارد.

فیلم ساخته شده از واقعیت

جمله بر اساس واقعیت در ابتدای یک فیلم، تقریبا هر بیننده ای را تحریک می کند که بنشیند و تا آخر داستان را تماشا کند. جالب این که بسیاری از فیلم های مطرح و پرطرفدار هالیوود هم بر همین اساس ساخته شده اند و ماجراهای واقعی، مبانی تولید آنها بوده است. اما کدام فیلم ها؟ اگر شما هم به دنیای فیلم های ساخته شده از واقعیت علاقه دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا ۹ فیلم مشهور و جذاب را به شما معرفی می کنیم که داستان و روایت آنها ریشه در دنیای واقعی دارد.

۹ فیلم ساخته شده از واقعیت

۱- فرار از آلکاتراز

فرار از آلکاتراز، ماجرای جزیره کوچکی در خلیج سانفرانسیسکو است که به عنوان یکی از امنیتی ترین زندان ها در زمان خودش شناخته می شد. تقریبا می توان گفت که امکان فرار از این زندان به هیچ وجه وجود نداشت. در این فیلم، ماجرای واقعی سه مرد به تصویر کشیده شده است که موفق به فرار شدند. نقش این سه نفر را کلینت ایستوود، فرد وارد و جک تیبیو بازی می کنند.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۲- اینک آخرالزمان

اینک آخرالزمان اگرچه اقتباسی از رمان «دل تاریکی» نوشته جوزف کنراد است، اما اساس آن بر پایه واقعیت است. نویسنده کتاب آنچه بر خود گذشته را نگاشته و کارگردان نیز آن را ساخته است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که در طول جنگ ویتنام فردی به نام سروان ویلارد (با بازی مارتین شین) برای کشتن سرهنگ نیمه مجنونی به نام والتر کورتز (با بازی مارلون براندو) که ادعای خدایی می ‌کند، راهی یکی از جنگل های کامبوج می ‌شود.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۳- بازی تقلید

بندیکت کمبریج (شرلوک معروف) در بازی واقعیت یکی از درخشان ترین بازی هایش را ارائه داد. این فیلم یکی دیگر از فیلم ساخته شده از واقعیت است که ماجرای «آلن تورینگ» نابغه کامپیوتر را به تصویر می کشد. تورینگ به دنبال شکستن کدهای سری ماشینی به نام انیگما است که نازی ‌ها در طول جنگ جهانی دوم برای مخابره پیام‌ها از آن کدها استفاده می کردند. تورینگ دیگران را پایین تر از خود می بیند و در طول فیلم با ماجراهای اجتماعی و علمی بسیاری روبرو می شود.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۴- به ‌سوی طبیعت وحشی

جوان ماجراجویی به نام «کریستوفر مک کندلس» پس از فارغ ‌التحصیلی از دانشگاه اموری همه پس‌انداز ۲۴۰۰۰ دلاری خود را به خیریه می ‌بخشد و راهی سفری بی ‌بازگشت به آلاسکا می شود. این ماجرای واقعی، در فیلم به سوی طبیعت وحشی به تصویر کشیده شده است.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۵- لورنس عربستان

فیلم دیگری که از ماجرایی واقعی اقتباس شده است، لورنس عربستان نام دارد. داستان دیپلمات و افسر نظامی بریتانیایی به نام «توماس ادوارد لورنس» در طول جنگ جهانی اول در شبه‌ جزیره عربستان که ماجراهای جالبی را روایت می کند. در این فیلم شاهد درگیری ‌های احساسی لورنس، خشونت مستتر در جنگ، کشف هویت واقعی خود و پیمان و وفاداری که توأمان با نیروهای بریتانیایی و رفقای عرب خود دارد، هستیم.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۶- اسپارتاکوس

اسپارتاکوس هم در فهرست فیلم های ساخته شده از واقعیت قرار دارد. این شاهکار ماندگار «استنلی کوبریک» بزرگ، داستان واقعی از تاریخی‌ ترین قیام برده‌ هاست. بسیاری اسپارتاکوس را با جمله های زیر می شناسند:

«ترجیح می‌دهم اینجا باشم؛ یک مرد آزاده در میان برادران که با راهی طولانی و مبارزاتی طاقت‌فرسا روبه‌رو است، تا اینکه یک شهروند ثروتمند رومی باشم؛ فربه از غذاهایی که برای به دست آوردنشان زحمتی نکشیده و برده‌ها او را احاطه کردند».

فیلم ساخته شده از واقعیت

۷- اگه میتونی منو بگیر

«لئوناردو دیکاپریو» و «تام هنکس» در فیلم اگه میتونی منو بگیر، بازی درخشانی را مقابل دوربین «استیون اسپیلبرگ» ارائه کرده اند. این فیلم ماجرای «فرانک ابگنیل جونیور» جاعل چک و کلاه ‌بردار حرفه ‌ای را روایت می کند که در دنیای واقعی، موفق شد چک‌های جعلی به مبلغ ۴ میلیون دلار را در سراسر آمریکا نقد کند. او برای فرار، خود را به‌ جای پزشک، خلبان، دادستان حقوقی و… جا زد. شاید باور نکنید اما «ابگنیل» همه این کارها را تا قبل از تولد نوزده ‌سالگی ‌اش انجام داد و هدف او آشتی دادن والدینش بود.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۸- ذهن زیبا

ذهن زیبا فیلمی ساخته شده از واقعیت زندگی جان فوربز نش است که علی رغم نبوغ بالا، مبتلا به اسکیزوفرنیا می شود. این نابغه ریاضی که راسل کرو نقش او را به زیبایی هرچه تمام تر بازی می کند، یک بیمار اسکیزوفرن است که بیماری اش، تأثیر وحشتناکی بر زندگی شخصی، روابط خانوادگی و شغل او می ‌گذارد.

فیلم ساخته شده از واقعیت

۹- پیانیست

پیانیست به کارگردانی «رومن پولانسکی» هم یکی دیگر از فیلم های ساخته شده از واقعیت است که نباید آن را از دست داد. این فیلم با بازی «آدرین برودی» بر اساس داستان واقعی از زندگی «ولادیسلاو اشپیلمان» موسیقی ‌دان یهودی- لهستانی ساخته شده است که در جنگ جهانی دوم برای زنده ماندن می جنگد.

فیلم ساخته شده از واقعیت
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.