• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
19

جزئیات محدودیت های کرونایی اول آذر ماه | تعطیلی دو هفته ای مشاغل

  • کد خبر : 27177
  • 15 نوامبر 2020 - 14:04

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال محدودیت های جدید کرونایی از اول آذر ماه خبر داد و بیان کرد: اگر مردم در شهرستان با وضعیت قرمز وضعیت را رعایت کنند، محدودیت‌ها برداشته و تاکید خواهد شد که هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست.

محدودیت های کرونایی از اول آذر

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره اعمال محدودیت های دو هفته ای از اول آذر ماه اظهار کرد: این طرح طرحی هوشمند و پویا است و بر اساس بررسی‌های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستان‌ها صورت گرفته است. این طرح شهرستان‌ها را به سطح هشدارهای مختلفی در می آورد. در این زمینه سه سطح هشدار تعریف شد. سطح هشدار سه شامل شهرها و شهرستان‌های قرمز، سطح هشدار دو شامل شهرها و شهرستان‌های نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهرها و شهرستان‌های زرد هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: زمان اجرای طرح محدودیت های کرونایی از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

تعطیلی مشاغل شهرستان هایی که در وضعیت قرمز هستند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد گفت: شهرستانی اگر در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، ۱۵۰ شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و ۱۵۵ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود.

جزئیات محدودیت های کرونایی که از اول آذر اعمال می‌شود

محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی نیز خواهد بود.

علیرضا رئیسی در ارتباط با فعالیت کارکنان و کارمندان گفت: در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: محدودیت بعدی که ایجاد خواهد شد، در تردد‌هاست. محدودیت تردد‌ها نیز شامل سطح هشدار ۲ و ۳ است؛ یعنی منطقه قرمز و نارنجی که خودرو‌های بومی با پلاک بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگر هم نمی‌توانند وارد شوند و برعکس پلاک‌های غیر بومی هم نمی‌توانند وارد شهر‌های قرمز و نارنجی یا با سطح هشدار ۳ و ۲ شوند. به دلیل ضمانت اجرایی، طرح جزییات دیگری هم دارد که اعلام خواهیم کرد.

نکات محدودیت های کرونایی سراسر کشور از اول آذر

بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان جزو وضعیت قرمز قرار می گیرند که مشاغل سطح ۲، ۳ و ۴ را در برمی گیرند و پس از این مدت اگر وضعیت شهر به نارنجی تبدیل شود محدودیت در گروه‌های شغلی ٣ و ۴ اعمال می‌شود.

۱۵۰ شهر و شهرستان نیز جزو وضعیت نارنجی قرار می گیرند که محدودیت سطح شغلی ۳ و ۴ را شامل می شوند و در شهرهای زرد گروه‌های شغلی ۴ از اول آذرماه تعطیل خواهند بود.

۱۵۵ شهرستان نیز شامل وضعیت زرد هستند که محدودیت سطح شغلی ۴ برای آنها در نظر گرفته شده است.

در وضعیت قرمز یک سوم کارکنان باید در محل کار خود حضور یابند.

در وضعیت نارنجی نیمی از کارکنان و در وضعیت زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور می یابند.

در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.

رستوران‌ها از اول آذرماه تعطیل هستند و فقط مجاز به عرضه موادغذایی به صورت بیرون هستند.

مدارس، دانشگاه‌ها و آزمون‌ها غیرحضوری برگزار خواهند شد و مساجد و نماز جمعه تا ٢ هفته در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تعطیل خواهند بود.

در مناطق قرمز جلسات رسمی با ١۵ نفر، در مناطق نارنجی با ٢٠ نفر و در مناطق زرد با ٣٠ نفر برگزار خواهد شد.

تمام مراکز بلیت فروشی به سامانه آزمایشگاهی متصل خواهند شد و اگر کسی تست مثبت داشته باشد تا ١۴روز نمی‌تواند با هواپیما، قطار یا اتوبوس سفر کند.

محدودیت های کرونایی از اول آذر

لیست گروه‌های شغلی سطح ۱،۲و ۳ به شرح زیر است:

محدودیت های کرونایی از اول آذر
محدودیت های کرونایی از اول آذر
محدودیت های کرونایی از اول آذر
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.