• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

چهار فضانورد ناسا با موفقیت به سمت ایستگاه فضایی پرتاب شدند

  • کد خبر : 27212
  • 16 نوامبر 2020 - 11:33

لحظاتی پیش چهار فضانورد که سوار بر موشک فالکون ۹ بودند، با موفقیت به سمت ایستگاه فضایی پرتاب شدند. مراحل پرتاب موشک و اوج‌گیری به ارتفاعات بالاتر با موفقیت انجام شد و همچنین بوستر با موفقیت در سکوی شناور روی دریا فرود آمد.

پرتاب چهار فضانورد به ایستگاه فضایی

چهار فضانورد سوار بر موشک “فالکون ۹” شرکت “اسپیس ایکس” به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شدند. فضانوردان ناسا به نام‌های “مایکل هاپکینز”، “ویکتور گلوور” و “شانون واکر” و “سویٔیچی ناگوچی” فضانورد ژاپنی به ایستگاه فضایی اعزام شدند.

فضانوردان این ماموریت از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کردند. این فضانوردان که طی این ماموریت موسوم به اکسپدیشن ۶۴/۶۵ به ایستگاه فضایی رفتند حدود شش ماه در  آنجا خواهند ماند و سپس در ماه مه ۲۰۲۱ به زمین باز خواهند گشت.

سفر فضانوردان به ایستگاه فضایی حدود هشت ساعت و نیم طول می‌کشد. پس از حضور در آنجا، فضانوردان عملیات به روزرسانی ایستگاه فضایی و آزمایشات علمی بسیاری را انجام خواهند داد تا داده‌های سودمندی را جمع‌آوری کنند.

این کار آنها گامی مهم در جهت آماده‌سازی انسان‌ها برای مأموریت‌های آینده به ماه و مریخ محسوب می‌شود. پرتاب برنامه‌ریزی شده کرو-۱ چندین بار به تعویق افتاده است. اولین تاریخ پرتاب آزمایشی ۳۰ اوت بود که سپس به اواخر سپتامبر ، بعد به ۲۳ اکتبر، سپس ۳۱ اکتبر، ۱۴ نوامبر و سپس به ۱۵ ماه نوامبر تغییر یافت.

این مأموریت در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز “Demo-۲” انجام شد که دو فضانورد به نام “باب بهنکن” و “داگ هارلی” را به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) برد. “بهنکن” و “هارلی” پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه اوت ۲۰۲۰ به زمین بازگشتند. این پرواز اولین پرواز سرنشین دار “کرو دراگون” بود که بعد از هشت ژوئیه ۲۰۱۱ یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27212

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.