• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

ماجرای جنجالی «مانکن زنده خانم» در فروشگاه مشهد

  • کد خبر : 27237
  • 16 نوامبر 2020 - 16:16

تصویری از یک مانکن زنده پشت ویترین یکی از فروشگاه های مشهد در شبکه‌های مجازی منتشر شد و با واکنش‌های مختلف کاربران روبرو شد، در ادامه توضیحات صاحب بوتیک و اتحادیه پوشاک را درباره این موضوع میخوانید.

مانکن زنده فروشگاه مشهد

سرهنگ امیر حسینی بیان کرد: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر این که تخلفی در ویترین یک فروشگاه پوشاک و مانکن‌های این مغازه صورت گرفته بلافاصله هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی به عمل آمد و تیم های پلیس نظارت بر اماکن عمومی پلیس خراسان رضوی عصر امروز در محل حاضر و اقدام قانونی به عمل آمد و دستور قضایی برای تحقیقات لازم درباره چگونگی ماجرا و پلمب مغاز صادر شده است..

او تشریح کرد: نظارت بر اماکن عمومی با همکاری مطلوب اصناف و اتحادیه‌های صنفی و همچنین حمایت های دستگاه قضایی و همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانون‌مدار در خراسان رضوی با جدیت و به صورت مستمر انجام می‌شود و از مردم عزیز انتظار داریم در صورت مشاهده تخلفات مراتب را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

توضیحات صاحب فروشگاه مشهد درباره استفاده از مانکن زنده

صاحب این مانتوفروشی در واکنش به انتشار خبر استفاده از مانکن زنده در فروشگاهش گفت: شعار ما ترویج عفاف و حجاب است؛ پخش تصویر مانکن زنده کار یکی از پرسنل بود، ما از مانکن زنده استفاده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از همکاران فروشگاه با انتشار عکسی در صفحه شخصی خودش و نه در صفحه و کانال‌های رسمی فروشگاه این شائبه را به وجود آورده که فروشگاه ما از مانکن زنده استفاده می‌کند و این در صورتی است که اینگونه نیست. ما به‌هیچ وجه از مانکن زنده استفاده نکردیم.

این فروشنده گفت: برند ما نیازی به استفاده از این اقدامات ندارد و با فرد مورد نظر برخورد کردیم، تمامی پرسنل ما دارای فرم یکدست و محجبه هستند و به طور کلی شعار ما اشاعه حجاب و عفاف است.

وی یادآور شد: ۲۰ سال است که در فضای شهر مشهد فعالیت دارم حال آیا عاقلانه است که بخواهیم دست به چنین اقدامی بزنیم؟

برخورد جدی با فروشگاه‌های متخلف

جواد حسین پورحجار، عضو هیات مدیره اتحادیه پوشاک مشهد اظهار کرد: بازرسی کردن از ۱۰ هزار عضو اتحادیه پوشاک اقدام به بسیار مشکلی است و در این کار هم بازرسان اتحادیه و هم اماکن و اتاق اصناف با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی تشریح کرد: در صورت وقوع تخلف در فروشگاه‌ها برخورد اول ما تذکر و در صورتی که تخلف ادامه‌دار و یا هنجارهای جامعه نادید گرفته شود، اخطار کتبی و پلمب درانتظارشان است.

حسین پورحجار خاطرنشان کرد: البته گاهی اوقات فروشگاهی نه از روی عمد، بلکه ناآگاهی و در حوزه برندینگ دست به حرکتی خلاقانه همراه با تخلف می‌زند که مطلوب ما نیست و تذکر می‌دهیم، چنانچه موضوع به همین مورد ختم شد، تمام می‌شود؛ اما گاهی اصرار به تخلف دارد که مورد برخورد قرار می‌گیرد.

این مقام مسئولافزود: بازرسان ما فردا اول صبح برای بازرسی به محل مربوطه خواهند رفت. مدل فعالیت یک فروشگاه در مشهد با دیگر شهرهای کشور تفاوت دارد و از حساسیت بیشتری برخوردار است و اصولا به دلیل مذهبی بودن شهر مشهد مردم چنین مواردی را نمی‌پذیرند، بنابراین انتظار داریم که فروشگاه‌ها این حساسیت‌ها را درنظر گیرند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.