• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
17

افزایش ۵۰ درصدی قیمت لاستیک های سواری از امروز

  • کد خبر : 27337
  • 18 نوامبر 2020 - 12:38

مجوز افزایش ۵۰ درصدی قیمت تایرهای سواری ، رسما به شرکت‌های صنعت تایر کشور ابلاغ شد.

افزایش قیمت تایرهای سواری

ستاد تنظیم بازار در مصوبه‌ای در تاریخ بیستم آبان ماه اعلام کرد که لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه ارز نیمایی در چارچوب ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مشروط بر اینکه تولید و فروش آن (زنجیره توزیع) در سامانه جامع تجارت ثبت شود، رأساً توسط واحد‌های تولیدی قیمت گذاری شوند.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تایرسازان نیز در این باره اظهار کرده بود که در ماه‌های اخیر، قیمت مواد اولیه تولید تایر در کشور شناور شده است، ثبات قیمت‌ها دشوار شده و به تولیدکنندگان فشار وارد می‌شود، از این رو نرخ لاستیک تغییر خواهد کرد.

در همین راستا، انجمن صنفی صنعت تایر ایران روز گذشته در نامه‌ای به شرکت‌های عضو این انجمن اعلام کرد که باید از امروز ۲۸ آبان ماه، قیمت فروش تایرهای سواری به میزان ۵۰ درصد افزایش یابد.

دبیر انجمن صنعت تایر طی بخشنامه‌ای به شرکت های عضو انجمن اعلام کرد:

به استناد بند ۲ مصوبه ۱۰ آبان ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت مبنی بر اینکه قیمت گذاری لاستیک های سواری تولید شده با مواد اولیه با ارز نیمایی توسط شرکت های تولیدی صورت پذیرد و پیرو جلسه ۱۸ آبان مدیران عامل شرکت های تولیدی تایر تشکیل شده در انجمن صنفی صنعت تایر و پیرو جلسه ۲۶ آبان مدیران عامل شرکت های تولیدکننده تایرهای سواری، مقرر شد در این برهه از زمان جهت رعایت حال مصرف کنندگان نهایی علی رغم افزایش بالای بهای تمام شده محصولات تولیدی و محاسبات انجام شده توسط مدیران مالی، نرخ فروش تایر های سواری به میزان ۵۰ درصد افزایش یابد. لذا زمان اعمال افزایش نرخ فوق از ۲۸ آبان شرکت های تولید کننده لازم است که تولید و فروش را در سامانه جامع تجارت ثبت کند و نظارت‌های لازم نیز به عمل آید.

افزایش قیمت تایرهای سواری
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.