• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
11

سید حسن نصرالله : معامله قرن را به شکست می‌کشانیم / جنگی در منطقه رخ نمی‌دهد

  • کد خبر : 2751
  • 01 ژوئن 2019 - 6:17

دبیر کل جنبش حزب الله لبنان شامگاه جمعه به مناسبت روز جهانی قدس و تحولات منطقه سخنرانی و تأکید کرد که منطقه هرگز شاهد جنگ نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس در ضاحیه جنوبی بیروت آغاز شد.

در ابتدای این همایش، نیروهای نظامی حزب‌الله رژه نظامی نمادینی به مناسبت این روز در «ضاحیه جنوبی» بیروت واقع در جنوب لبنان به نمایش گذاشتند.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود از حضار به‌خاطر شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس تشکر کرد و گفت: این مناسبت جهادی و اخلاقی با سرنوشت، عزت، آزادی و مقدسات ما ارتباط پیدا می‌کند.‎

سید حسن نصرالله با بیان اینکه روز جهانی قدس به ابتکار امام راحل اعلام شد، گفت که چهل سال از آن تاریخ می‌گذرد و دشمنان قدس در این مدت، روی این حساب کرده بودند که این روز با مرور زمان به فراموشی سپرده شود ولی هر سال می‌بینیم که توجه و اهتمام ملت‌ها به این روز و مسئله قدس در کشورهای اسلامی و دنیا بیشتر می‌شود.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران پیامی به واشنگتن و تمام حکومت‌های منطقه است.

آنچه باید به آن اشاره کنیم، تظاهرات‌های میلیونی در سرتاسر ایران به‌مناسبت روز قدس است.‎

سید حسن نصرالله: معامله قرن را به شکست می‌کشانیم

(نصرالله با قدردانی از مواضع ملت یمن در حمایت از قدس و فلسطین) ملت بحرین مواضع خود را در قبال ذلت و تسلیم شدن و فرمانبرداری رژیم حاکم از دولت آمریکا اعلام کردند.‎

وظیفه ما مقابله با معامله قرن است، این وظیفه‌ای دینی، اخلاقی، ملی و سیاسی است، زیرا این معامله یک معامله باطل و موجب ضایع شدن حقوق و مقدسات است.‎

مسئولیت در زمینه مبارزه با این معامله روشن است و ما می‌توانیم این معامله را به شکست بکشانیم و همه واقعیت‌ها دال بر این است که ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.‎

ترامپ باید انتظار بکشد / ایران قدرت اول منطقه است نه عربستان

سید حسن نصرالله در مورد اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال مذاکره با واشنگتن است، اظهار داشت: «ترامپ باید مدت‌ها منتظر بماند تا تماسی از ایران دریافت کند».

سید حسن نصرالله در بخشی از سخنان خود گفت که «ایران قدرت اول و عظیم منطقه است. کسانی هستند که می‌گویند قدرت اول منطقه، عربستان سعودی است ولی ترامپ می‌گوید اگر هواپیماهای سعودی بدون حمایت ما بلند شودند، نمی‌توانند بر زمین بنشینند».

او ادامه داد: «عربستان سعودی برای بقا و قدرت خود، به آمریکا، غرب و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها متکی است و این یک حقیقت است. ولی ایران دولت قدرتمند واقعی است».

جنگی در منطقه علیه ایران رخ نخواهد داد

سید حسن نصرالله در چرایی عدم وقوع جنگ علیه ایران تصریح کرد که «دولت ترامپ و سرویس‌های اطلاعاتی او به خوبی می‌دانند که در صورت جنگ با ایران، این جنگ محدود به مرزهای ایران نخواهد بود و همه منطقه درگیر آتش آن خواهند بود و همه منافع و نیروهای آمریکا در منطقه از بین خواهد رفت. همه کسانی که با آن‌ها همدستی کرده‌‌اند از جمله آل سعود و اسرئیل هزینه این جنگ را خواهند داد».

رژیم عربستان و دوستانش بدانند که هیچ جنگی علیه ایران رخ نخواهد داد.‎ عربستانی که در یمن شکست خورده است آیا می‌تواند علیه ایران جنگ آغاز کند؟‎

عربستان در موضع قدرت نیست بلکه در موضع ضعف و سستی است.‎

وظیفه ما است که از مواضع عراق و رئیس‌جمهوری این کشور تشکر کنیم چرا که موضعی شجاعانه و منحصر به فرد و ممتاز بود.

ترامپ از تبعات جنگ به خوبی خبر دارد

نصرالله گفت که ترامپ به خوبی می‌داند در صورت وقوع جنگ در منطقه، قیمت هر بشکه نفت به ۲۰۰ یا ۳۰۰ خواهد رسید و در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شکست خواهد خورد. ایران هرگز آغازگر جنگ نخواهد بود و آمریکا باید همه جوانب جنگ را بسنجد.

او در ادامه گفت: «به فرض گیریم که آمریکا علیه ایران اعلان جنگ کرد و حتی توانست این کشور را شکست دهد، در این صورت ترامپ چگونه خواهد توانست میلیون‌ها دلار از کشورهای [عرب] خلیج [فارس] به جیب بزند».

سید حسن نصرالله، اظهار داشت که اولویت ترامپ جنگ اقتصادی با ایران، چین، ونزوئلا و کره شمالی است. او گفته است که جنگ با ایران اقتصادی خواهد بود بنابراین اعزام نیرو به منطقه را تکذیب کرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2751

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.