• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

هوش مصنوعی گوگل به نابینایان برای دویدن کمک ‌می‌کند

  • کد خبر : 27562
  • 23 نوامبر 2020 - 14:38

گوگل در حال آزمایش سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» است که به نابینایان برای شرکت در مسابقات دو کمک می‌کند. این سیستم می‌خواهد به افراد نابینا هنگام دویدن استقلال بیشتری بدهد.

هوش مصنوعی گوگل برای دویدن نابینایان

گوگل در حال تست سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به نابینایان و کم‌بینایان کمک کند تا در مسابقات دوومیدانی شرکت کنند و برای دویدن به کمک کسی نیاز نداشته باشند.

یک دونده برای استفاده از این سیستم، باید یک گوشی اندرویدی را به یک وسیله شبیه به کمربند که دور کمرش بسته می‌شود، متصل کند. اپ Project Guideline می‌تواند از دوربین گوشی برای راهنمایی فرد در مسیر مسابقه استفاده کند.

زمانی که دونده از خط دور شود، این اپ نشانه‌های صوتی به هدفون‌های القای استخوانی ارسال می‌کند. هرچه دونده بیشتر از خط دور شود، این صدا در یک گوش بیشتر می‌شود. این برنامه برای کار کردن به ارتباط اینترنتی نیاز ندارد و می‌تواند در تعدادی از شرایط نوری و آب و هوایی کارایی خود را حفظ کند.

گوگل این سیستم را با کمک توماس پانِک، مدیرعامل شرکت Guiding Eyes طراحی کرده تا نابینایان و آن‌هایی که از ضعف در بینایی رنج ‌می‌برند، بتوانند از آن بهره ببرند. این شرکت در طی سال‌های اخیر، چندین دستگاه و قابلیت را برای کمک به این قبیل افراد طراحی و عرضه کرده است.

قابلیت های جدید هوش مصنوعی گوگل برای کمک نابینایان

گوگل به تازگی برنامه‌های حمایتی خود از جوامع کم‌توان و ناتوان را توسعه داده و قصد دارد بیش از گذشته نرم‌افزارهای اختصاصی برای این افراد را طراحی کند. علاوه بر برنامه راهنمایی دوندگان کم‌بینا و نابینا در مسابقات دو این شرکت در نظر دارد امکانات ویژه‌ای برای معلولانی که قصد نقاشی کردن دارند را فراهم کند.

این غول جستجوی اینترنتی در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی برای کمک به افراد نابینا و کم‌بینا ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها، راهنمای دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپس است که به افراد کمک می‌کند به صورت مستقل در شهر حرکت کنند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی کروم است که می‌تواند تصاویر را شناسایی کرده و آن را برای افراد توضیح دهد. اپ «Lookout» در صورت وجود مانع در مسیر افراد، به آن‌ها نشانه صوتی می‌دهد و همچنین اسناد را با صدای بلند می‌خواند. علاوه بر این قابلیت ها، کیبورد مجازی برای نابینایان ساخته است که به افراد نابینا کمک می‌کند بدون نیاز به سخت‌افزار خاصی در گوشی خود تایپ کنند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.