• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
13

با چند ترفند ساده، شر بوی بد ماشین ظرفشویی را بکنید!

  • کد خبر : 27567
  • 23 نوامبر 2020 - 16:32

در این مقاله از سایت دخالت با معرفی چند ترفند ساده و کاربردی برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی همراه شما هستیم.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

آیا ماشین ظرفشویی شما هم بوی نامطبوعی می دهد؟ این مشکل پس از مدتی برای بسیاری از کاربران ایجاد می شود. اگر شما مدت طولانی با ماشین ظرفشویی کار نکنید، فضای داخلی آن بوی ناخوشایندی می گیرد. همچنین توصیه می شود که پس از هر بار کار ماشین، داخل آن را کاملا تمیز کنید تا آثار مواد غذایی که در آن جا مانده است از بین برود. اما یکی از دلایل مهم بوی بد ماشین ظرفشویی، آلودگی فیلترهاست. باید در هر سرویس، فیلترها تعویض شوند چون این قطعات محل تجمع چربی و … هستند. لذا به مرور زمان، آلودگی جمع شده در فیلترها بوی بسیار بد و نا خوشایندی را در ماشین ایجاد می کند. اما با تمام این موارد اگر ظرفشویی بوی بد گرفت باید چه کرد؟

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

ترفندهای رفع بوی بد ظرفشویی

به عنوان کاربردی ترین ترفندهای رفع بوی بد ظرفشویی ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ظرفها را تمیز کنید!

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع در ماشین های ظرفشویی، تمیز کردن ظروف پیش از شستشو است. این کار اشتباهی است که ظرفها را با همان مواد غذایی و چربی داخل ماشین بگذارید. این کار باعث می شود که مواد غذایی وارد فیلترها شده و در دراز مدت، موجب بروز بوی ناخوشایند گردد. پیش از چیدن ظروف در ماشین، حتما ذرات باقی مانده غذا را با یک دستمال تمیز کنید. به این ترتیب چربی کمتری وارد فضای داخلی ماشین می شود و فیلترها هم دیرتر نیاز به شستشو و تعویض خواهند داشت.

از ترکیبات مخصوص بو زدایی استفاده کنید

برای این که بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببرید، می توانید از مواد و ترکیبات بو زدایی استفاده کنید. ترکیب آب و لیمو یکی از بهترین بوزداهای طبیعی است که تهیه آن هزینه زیادی هم ندارد. دو لیموی از وسط نصف شده را داخل یک ظرف گذاشته و به ھمراه یک فنجان آب در قفسه ی پایین ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. سپس دستگاه را در حالی که خالی است روشن کنید تا بوی بد و آلودگی ها از بین بروند. جوش شیرین هم موثر است و می توانید از آن برای رفع بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

فیلتر تخلیه را بشویید یا تعویض کنید

قبلا هم اشاره کردیم که یکی از دلایل ایجاد بوی بد در ماشین ظرفشویی، آلودگی فیلترهاست. اگرچه این فیلترها باید پس از مدتی تعویض شوند، اما می توانید چند بار آنها را بشویید. ماشین ظرفشویی را خاموش و فیلتر آن را با احتیاط باز کنید. می توانید برای شستن فیلتر، از آب گرم و فرچه استفاده کنید. اگر میزان آلودگی و چربی زیاد بود و با آب گرم تمیز نشد، از مواد شوینده هم استفاده کنید. شستشو را تا جایی ادامه دهید که آب بیرون آمده از فیلترها کاملا صاف و زلال شود. اگر دیدید فیلتر فرسوده شده و یا تمیز نمی شود، بهتر است با کمک یک تعمیرکار، فیلترهای جدید در ماشین نصب کنید.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27567

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.