• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
26

چطور بدانیم لپ تاپ ویروسی شده است؟

  • کد خبر : 27955
  • 03 دسامبر 2020 - 12:15

سیستم های کامپیوتری وقتی ویروسی می شوند مانند انسان در عملکرد روزانه شان با اختلال مواجه می‌شوند. در این مقاله از سایت دخالت علائمی که نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ است را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

ویروسی شدن لپ تاپ

ویروسی شدن لپ تاپ ، اتفاقی ناخوشایند است که همواره امکان رخ دادن آن وجود دارد. در یک وب گردی یا بعد از دانلود و نصب یک برنامه معیوب، ممکن است سیستم ویروسی شده و مشکلات عملکردی جدی در آن رخ دهد. مثلا ممکن است اطلاعات فرمت شوند، سرعت سیستم کاهش پیدا کند، برنامه ها به درستی اجرا نشوند و مشکلاتی از این دست. حتی گاهی ویروس ها نوعی نرم افزار مخرب هستند که با دسترسی به فایل ها و اطلاعات شما، از آنها سوء استفاده کرده و از شما باج می گیرند. خوشبختانه امروزه روشهای زیادی برای ویروس کشی لپ تاپ وجود دارد. اما قبل از اجرای این روشها باید نشانه های ویروسی شدن لپ تاپ را بشناسید. ادامه مطلب را دنبال کنید تا شما را با علائمی که نشان می دهند لپ تاپ ویروسی شده آشنا کنیم.

نشانه های ویروسی شدن لپ تاپ

مرورگرها بد عمل می کنند

اگر دیدید پاپ آپ های غیر عادی در مرورگر اینترنت شما ظاهر می شوند، احتمال آن وجود دارد که لپ تاپ شما ویروسی شده باشد. همچنین اگر به طور ناگهانی ابزارهایی به نوار ابزار مرورگر شما اضافه می شود، ممکن است ویروس ها به سیستم نفوذ کرده باشند. حتی گاهی موتور جستجو به صورت ناگهانی و خودکار تغییر می کند و یا نتایج جستجو گوگل غیرعادی به نظر می رسند. در این صورت هم احتمال ویروسی شدن لپ تاپ بسیار بالاست.

سرعت سیستم پایین آمده است

کند شدن لپ تاپ دلایل زیادی دارد؛ مثل خرابی قطعات، معیوب بودن ویندوز و برنامه ها و بسیاری دلایل دیگر. اما قطعا یکی از مهم ترین دلایل بروز این مشکل، نفوذ ویروس ها به سیستم است. اگر در این شرایط مطمئن هستید که قطعات به درستی کار می کنند، بهتر است با استفاده ازآنتی ویروس، سیستم را اسکن کنید.

ویروسی شدن لپ تاپ

فایل ها ناپدید می شوند

یکی از انواع برنامه های ویروسی، باج افزارها هستند که سیستم های کامپیوتری را رمزگذاری می کنند. یعنی کاری می کنند که کاربر برای دسترسی به اطلاعات مورد نظرش، نیاز به وارد کردن پسورد داشته باشد. از آنجا که کاربراین پسورد را نمی داند، باید به سازنده باج افزار پول بدهد تا فایل ها از حالت رمزگذاری خارج شوند. البته تضمینی وجود ندارد و ممکن است شما پول را هم پرداخت کنید اما همچنان فایل ها رمزگشایی نشوند. نشانه بروز این مشکل، ناپدید شدن فایل هاست. اگر با چنین شرایطی مواجه شدید، شک نکنید که سیستم ویروسی شده است.

ویروسی شدن لپ تاپ

اتصال شبکه بسیار ضعیف است

گاهی اتصال ضعیف شبکه هم می تواند نشان دهنده ویروسی شدن لپ تاپ باشد. در چه صورت؟ اگر مودم کاملا سالم باشد و شبکه اینترنت وای فای شما در دستگاه های دیگر بدون ایراد و با سرعت مطلوب عمل کند. برخی ویروس ها تنظیمات شبکه شما را تغییر می دهند و یک پروکسی را اضافه می کنند؛ به این ترتیب، دسترسی شما به اینترنت قطع می شود.

ویروسی شدن لپ تاپ

حجم هارد به شکل مشکوکی کمتر شده است

تصور کنید تاچند روز پیش، هارد دیسک رایانه شما ۵۰ درصد فضای خالی داشته و امروز به طور غیر عادی، این فضا ۱۰ درصد شده است! این اتفاق در حالی افتاده که شما هیچ برنامه یا فایل جدیدی در سیستم خود ذخیره نکرده اید. پس مشکل کجاست؟ احتمالا سیستم ویروسی شده است. به احتمال زیاد، نرم افزارهای مخرب فایل هایی را دانلود کرده اند و آنها را روی هارد دیسک شما ذخیره کرده اند.

ویروسی شدن لپ تاپ

پیام های اسپم ارسال می‌شوند

از دیگر نشانه های ویروسی شدن لپ تاپ که بسیار هم مهم است، باید به ارسال پیام های اسپم اشاره کرد. موارد زیادی پیش آمده که ویروس ها موجب ارسال پیام از سیستم شخصی به مخاطبانش شده اند. نرم افزارهای مخرب در این شرایط بدون اطلاع شما و به صورت اتوماتیک پیغام هایی به دیگران ارسال می‌کنند. بنابراین اگر دوستتان گفت که اخیرا پیام های غیر عادی از طرف شما دریافت کرده است، شک نکنید که سیستم تان ویروسی شده است و سریعا اقدامات لازم را برای ویروسی کشی لپ تاپ خود انجام دهید.

ویروسی شدن لپ تاپ
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.