• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
30

رایگان شدن گاز و برق ۳۰ درصد مردم | دلار به ۱۱ هزار تومان می‌رسد

  • کد خبر : 28232
  • 09 دسامبر 2020 - 13:52

حسن روحانی درباره رایگان شدن گاز و برق اعلام کرد: در آخر امسال و هم سال آینده، ۳۰ درصد مردم پول برق را پرداخت نخواهند کرد. این شامل کسانی می‌شود که کاملاً مراعات می‌کنند. در گاز هم اینچنین خواهد بود.

رایگان شدن گاز و برق

حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) در نشست هیات وزیران با اشاره به ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش از موعد مقرر به مجلس گفت: بودجه امسال به اعتقاد من یک بودجه راهبردی است و با همه بودجه‌های هفت سال قبلی که دولت آن‌ها را تقدیم کرده، تا حدی متفاوت است.

رئیس جمهور تشریح کرد: اولین پیام آن این است که ما یک چشم‌انداز بسیار روشن و امیدبخشی برای سال ۱۴۰۰ داریم. این نه بر مبنای آن است که ما می‌خواهیم با کسی توافق کنیم یا نه. شرایط ما در جنگ اقتصادی، در صنعت هم در شش ماه اول نسبت به شش ماهه پارسال و همه سه ماهه دوم تابستان نسبت به سه ماه دوم پارسال کاملاً مسیر امیدوارانه است.

رایگان شدن گاز و برق ۳۰ درصد مردم و مجانی شدن آب

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی بیان کرد: در آخر امسال و هم سال آینده، ۳۰ درصد مردم پول برق را پرداخت نخواهند کرد. این شامل کسانی می‌شود که کاملاً مراعات می‌کنند. در گاز هم اینچنین خواهد بود؛ از محاسبه اول دی پرداخت سال آینده کسانی که گاز مصرف می‌کنند ۳۰ درصد مردم گاز مجانی مصرف خواهند کرد، ‌البته با الگویی که اعلام می‌شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: در آب هم عدد کثیری از مردم با چارچوبی که امروز اعلام می‌شود اگر مراعات کنند آب هم مجانی خواهد بود. این اعلام دولت دوازدهم به عنوان یکی از افتخارات است که از یک طرف برای اقشار کم‌درآمد، آب و برق و گاز را مجانی و از طرفی کاری کرده که در رشد و توسعه در بسیاری از مسائل مهم مردم کاملاً‌ مطمئن باشند که ما خودکفا هستیم.

حسن روحانی خاطر نشان کرد: گاز را برای افراد تحت فشار مجانی کردیم، قبل از این کار در تولید گاز خودکفا شدیم طوری که در فصل زمستان بتوانیم پاسخگو بوده و حتی بتوانیم صادرات داشته باشیم و نیاز به واردات نداشته باشیم.

دلار به ۱۱ هزار تومان می‌رسد

رییس جمهور در جلسه هیات دولت اظهار کرد: ما در این بودجه اعلام کردیم قیمت امروز ارز کاهش خواهد یافت و این یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است و این یعنی ارزش پول ملی. یکی از اهداف ما ارزش پول ملی است و لذا ارز را بر مبنای ۱۱ هزار و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم که ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است. هیچکدام اینها آرزو نیست. دولت کاملاً محاسبه کرده و با محاسبه دقیق این کار را انجام داده است و حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است.

حسن روحانی در ادامه تصریح کرد: کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، از کارهای مهمی است که دولت چابک شود و اقتصاد را به مردم واگذار کند یعنی مردمی کردن اقتصاد یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.