• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
14

اپل حاشیه صفحه نمایش گوشی های خود را به حداقل می رساند

  • کد خبر : 28237
  • 09 دسامبر 2020 - 16:08

این روزها که در سراسر دنیا ویژگی های آیفون ۱۲ نقد می شود، اپل به دنبال ثبت تکنولوژی جدیدی برای کاهش حاشیه ی اطراف صفحه نمایش موبایل ها و احتمالا آیپدهای خود می باشد. البته در حال حاضر نیز حاشیه صفحه نمایش گوشی های اپل چندان زیاد نیست. اما گویا قرار است اپل این حاشیه ها را به حداقل برساند. در ادامه کلیه ی اطلاعات منتشر شده در این خصوص را بیان خواهیم کرد.

حاشیه صفحه نمایش گوشی های اپل

پنهان‌سازی حاشیه صفحه نمایش گوشی های اپل با تکنیک های نوری

اپل برند محبوبی است که هر چند وقت یک بار به ثبت اختراعات جدیدی می پردازد. این بار اپل به دنبال پنهان سازی حاشیه ی نمایشگر موبایل های خود می باشد. براساس عقیده ی کارشناسان آیفون های اپل با وجود این اختراع، تحول عظیمی خواهند کرد. گفته می شود پنهان سازی حاشیه صفحه نمایش‌ گوشی های اپل با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد نوری شکل می گیرد.

رقابت اپل با سامسونگ برای عرضه ی صفحه نمایش های بزرگ

طراحی تمام صفحه برای نمایشگرهای گوشی های هوشمند ابتدا در گلکسی های سامسونگ دیده شد. روند کاهش حاشیه‌ ی نمایشگر از اوایل سال ۲۰۱۷ با ورود سری گلکسی اس ۸ سرعت گرفت. در همین سال اپل نیز شروع به تبلیغات گسترده ای برای آیفون ایکس کرد. این کمپانی پس از عرضه ی آیفون ۷ و ۸، شعار One More Thing را منتشر کرد. شعار مذکور نشان دهنده ی طراحی جدید و کاهش حاشیه صفحه نمایش‌ گوشی های اپل برای نسل بعدی بود.

کاهش حاشیه های نمایشگر مک بوک با اختراع جدید اپل

به نظر می رسد کاهش حاشیه صفحه نمایش گوشی های اپل برای این کمپانی اهمیت بالایی دارد. اپل برای عرضه ی آیفون ۱۲ پرو، حاشیه ‌ی پایین نمایشگر را از ۴٫۱ میلی ‌متر به ۳٫۴۷ میلی‌ متر کاهش داده است. اما کاهش حاشیه های مک بوک نمی تواند به این سادگی باشد. شاید اپل درحال‌ حاضر نتواند نیاز به حاشیه برای قرار‌ گرفتن حسگرهای نمایشگر را کاهش دهد. اما درباره ی چگونه کوچک تر نشان دادن حاشیه ها مشغول تحقیق است.

ویژگی های اختراع تکنیک نوری برای کاهش حاشیه ی نمایشگر آیفون های اپل

هنوز به طور کامل مشخص نیست که اپل دقیقا از چه تکنیکی برای کوچک تر جلوه دادن حاشیه صفحه نمایش گوشی های اپل استفاده خواهد کرد. اما پیش بینی می شود به نحوی قدرت لمس و تاچ در حاشیه ها کم شود و یا اصلا وجود نداشته باشد. در واقع حاشیه ها تنها نمایان کننده ی تصاویر باشند و دارای قدرتی در عکس العمل به اثر انگشت کاربر نباشند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.