• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

پمپئو خواستار تصویب فوری FATF شد

  • کد خبر : 2835
  • 03 ژوئن 2019 - 9:10

وزیر امور خارجه آمریکا خواستار تصویب فوری و بدون حق شرط لوایح مرتبط با FATF یعنی لوایح الحاق به کنوانسیون های پالرمو و CFT توسط ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه آمریکا، «مایک پمپئو» در تازه‌ترین اظهارات خود در مورد FATF گفت: ایران نتوانسته تمام تعهدات خود در مورد FATF که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است را اجرا کند.

بر اساس سندی که در رابطه با اظهارات مایک پمپئو در نشست خبری مشترک اخیر خود با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، وی خواستار تصویب بدون تاخیر و بدون شرطِ لوایح گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از سوی ایران شده است.

تصویب فوری FATF

وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم تصویب فوری FATF تاکید کرد.

مایک پمپئو در کنفرانس خبری مشترک با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ایران بطور کامل نتوانسته است تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است را تکمیل کند. به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران تعهد داده است که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و کنوانسیون CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کند. اما همان‌طور که ما از اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته اند که این کار را انجام ندهند. امروز من از ایران می خواهم که هر دو معاهده را بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی به تصویب برساند».

همچنین در حالیکه برخی در داخل معتقدند با تعیین حق شرط می‌توان جلوی سوءاستفاده دشمنان از پیوستن ایران به FATF را گرفت، وزیر امور خارجه آمریکا به وضوح در این نشسست خبری از ایران خواسته است که هر دو کنوانسیون را “بدون تأخیر و بدون هیچگونه حق شرطی” به تصویب برساند!

کارگروه ویژه اقدام مالی که خودش را نهادی بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی معرفی می‌کند برای اولین بار در تیرماه سال ۱۳۹۵ به مدت ۱۲ ماه «اقدامات تقابلی و تنبیهی» علیه ایران را تعلیق کرد و از آن زمان تا امروز به ایران فرصت داده است تا لوایح مربوط به مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.

براساس این گزارش، خبرها حاکی از آن است که کنوانسیون‌های مرتبط با FATF، در دستور کار جلسه چهارشنبه هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.