• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

نهمین مونولیت اسرار آمیز جهان در ایران دیده شد! + تصاویر

  • کد خبر : 28558
  • 14 دسامبر 2020 - 16:46

چند ماه پیش سازه ای آینه ای در ایالت “یوتا” آمریکا کشف شد که نظیرش تا آن زمان دیده نشده بود. حالا برخی فعالان رسانه ای مدعی شده اند که نهمین مونولیت اسرار آمیز در جاجرود ایران دیده شده است.

اولین مونولیت اسرار آمیز توسط خدمه یک بالگرد در بیابان‌های یوتا کشف شد. این شیء “عجیب” هنگامی یافت شد که ماموران محیط ‌زیست داشتند از هوا گوسفندهای موجود در مناطق دوردست جنوب‌شرقی این ایالت آمریکا را می‌شمردند.

اما ماجرای مونولیت فقط به ایالت یوتای آمریکا محدود نماند و بعد از آن در این سازه پر ابهام در نقاط دیگر دنیا مانند هلند، انگلستان، آلمان، کانادا ، استرالیا و بلژیک هم دیده شدند.

این سازه درون صخره‌های سرخ ‌رنگ کاشته شده بود. هیچ نشانه‌ای از شخصی که این مونولیت ۳.۶ متری را نصب کرده است وجود نداشت.

برت هاتچینگز، خلبان بالگرد، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های خبری محلی گفت “من در همه سال‌هایی که بر فراز آن منطقه پرواز کرده‌ام تا به حال با چنین چیز عجیبی روبه‌رو نشده بودم.”

اداره امنیت عمومی یوتا هفته پیش تصاویری از این شیء فلزی مستطیل‌شکل را در اختیار عموم قرار داد. به گفته این سازمان “نصب سازه و آثار هنری در اراضی عمومی تحت نظارت دولت فدرال بدون مجوز غیرقانونی است و فرقی هم نمی‌کند که از کدام سیاره آمده باشید.”

4 روز بعد مونولیت یوتا، ناپدید شد! بی آن که معلوم شود منشأ آن کجا بوده و چرا به یک باره ناپدید شد.

اما ماجرای مونولیت فقط به ایالت یوتای آمریکا محدود نماند و بعد از آن در این سازه پر ابهام در نقاط دیگر دنیا مانند هلند، انگلستان، آلمان، کانادا ، استرالیا و بلژیک هم دیده شدند.

نهمین مونولیت اسرار آمیز در جاجرود

کشف نهمین مونولیت اسرار آمیز در جاجرود

نهمین مونولیت بر لبه دره بلندی نصب شده است از یک طرف ناظر به کوه هاست و از طرف دیگر به دره مشرف است. ارتفاع آن نیز ۳ متر است و مانند سایر مونولیت های فلزی دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده است. روی این مونولیت فقط ۲ حرف N و S که نشان دهنده شمال و‌جنوب اند، حکاکی شده است. هنوز اطلاعات دیگری از این سازه پر ماجرا در دست نیست و مقامات محلی نیز درباره آن توضیحی نداده اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.