• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
14

ضرب و شتم سرباز بابلی توسط مقام قضایی

  • کد خبر : 28600
  • 15 دسامبر 2020 - 11:41
ضرب و شتم سرباز بابلی

دیروز خبری مربوط به ضرب و شتم سرباز وظیفه بابلی توسط یکی از مسئولین قضایی این شهر منتشر شد که بعد از بررسی‌ها مشخص شد این موضوع صحت دارد. این ماجرا واکنش مسئولان مربوطه را به همراه داشت و در شبکه‌های اجتماعی بازتاب داشت.

ماجرای ضرب و شتم سرباز بابلی

اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درب ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه شناس برای بازرسی بدنی مواجه می شود و اجازه این کار را به سرباز نمی دهد.

بازرپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می شود ، سیلی به صورتش می زند ، اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده اش مواجه می شود.

امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی پور در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع رفتار نامناسب با یکی از سربازان وظیفه در شهر بابل گفت: ستاد کل نیروهای مسلح براساس وظیفه ذاتی خود که همان صیانت و پاسداری از حقوق سربازان است این موضوع را به حد پیگیر شده است.

رحیمی پور افزود: تا دقایقی قبل بررسی‌ها ادامه داشت و با مشخص شدن ابعاد جدیدی از این موضوع برای حفظ و صیانت از حقوق این سرباز شبانه دستوراتی صادر شد.

کمیته ویژه هیئت نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران، مامور رسیدگی به پرونده ماجرای بازپرس و سرباز بابلی شد.

سرباز بابلی‌: مسئله حل و فصل شده است

محمد حسن کریمی سرباز بابلی می‌گوید: شامگاه دوشنبه به اتفاق پدرم به خدمت رئیس کل دادگستری استان رسیدیم و این مسئله حل شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان قضائی و انتظامی پیگیری این مسئله شدند، عنوان کرد ۱۹ ماه از خدمتم می‌گذرد و ۵۰ روز دیگر به پایان خدمتم باقی مانده است.

این سرباز ادامه داد: «در جلسه با رئیس کل دادگستری که مسئولان ارشد قضائی و انتظامی حضور داشتند مسئله پیگیری و حل شد و بازپرس شعبه نیز از من دلجویی کرده است.»

بازپرس بابلی از سرباز وظیفه‌شناس عذرخواهی کرد

هیات رسیدگی به این تخلف با حضور رییس کل دادگستری و مسوول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از شنیدن شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت کرده است.

واکنش تند مجری تلویزیون به ماجرای ضرب و شتم سرباز بابلی

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.