• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
18

۶ ترفند کاربردی تلگرام که باید بدانید

  • کد خبر : 28665
  • 15 دسامبر 2020 - 16:40
ترفندهای تلگرام

اگر شما نیز یکی از کاربران نرم‌افزار تلگرام هستید، احتمالاً در مواردی هنگام استفاده از آن با سوالات یا مشکلاتی مواجه شده‌اید. در این مقاله ترفندهای کاربردی تلگرام را با هم مرور خواهیم کرد که یادگیری آنها به استفاده بهتر و آسان‌تر از تلگرام کمک می‌کند.

اگر شما مثل میلیون ها انسان دیگر در جهان از تلگرام به عنوان پیام رسان در گوشی یا رایانه خود استفاده می کنید، لازم است که ترفندهایی برای حرفه ای تر شدن کار با این برنامه بلد باشید.  این ترفندها مربوط به تنظیمات تلگرام در بخش های مختلف هستند و در نهایت، کار با این پیام رسان را برای شما راحت تر می کنند. مثلا می توانید دانلود فایل هایی را که برایتان ارسال می شوند مدیریت کنید تا حجم اینترنت بی مورد مصرف نشود. یا کاری کنید که مخاطبین تان از زمان آنلاین شدن شما اطلاعی نداشته باشند. در ادامه شما را با ۶ مورد از ترفندهای کاربردی تلگرام آشنا می کنیم که تمام کاربران این شبکه اجتماعی باید آنها را بدانند.

بهترین ترفندهای تلگرام

مدیریت دانلودها

مطمئنا روزانه فایل های زیادی در گروهها و کانال های تلگرامی برای شما ارسال می شوند که اگر همه آنها را دانلود کنید، حتی کارت حافظه های پر ظرفیت هم برای گوشی تان کافی نخواهند بود! بنابراین لازم است که یک مدیریت درست در مورد رسانه ها داشته باشید که البته تلگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است. کافی است در اندروید، وارد تنظیمات شده و «دانلود خودکار رسانه» را غیر فعال نمایید. همچنین در آیفون هم می توانید به تنظیمات گوشی رفته، روی «حریم خصوصی» کلیک کنید و تلگرام را در قسمت «عکس‌ها» غیرفعال نمایید. خود تلگرام هم گزینه هایی مثل ذخیره در گالری و … را برای این منظور دارد.

ترفندهای تلگرام

گفتگوی مخفی یا امن

یکی از ترفندهای تلگرام که بسیار کاربردی است، گفتگوی امن می باشد. در چت مخفی، می توانید مکالمه را رمزگذاری کرده و حتی برای پایان دادن به گفتگو و حذف آن نیز زمان تعیین کنید. در این نوع چت، اگر طرف  مقابل از صفحه اسکرین شات بگیرد، شما مطلع خواهید شد. برای ایجاد یک چت مخفی، کافی است بر روی «پیام جدید» ضربه بزنید و «گفتگوی مخفی جدید» را انتخاب کنید.

ترفندهای تلگرام

مخفی کردن آخرین زمان آنلان شدن

بدون شک یکی از بهترین و جذاب ترین ترفندهای تلگرام ، امکان مخفی کردن آخرین زمان آنلاین شدن است. حتی می توان به صورت انتخاب عمل کرد و این گزینه را تنها برای افراد خاصی فعال کرد. افرادی که انتخاب می کنید، به جای مشاهده زمان دقیق، عبارت‌هایی را به صورت «اخیرا»، «یک هفته پیش» یا «یک ماه پیش» خواهند دید. در تنظیمات تلگرام، به قسمت حریم خصوصی و امنیت بروید. سپس روی گزینه‌ «آخرین بازدید» کلیک کنید. در اینجا گزینه ‌های «مخاطبین»، «همه» و «هیچ‌کس» را دیده و می توانید  در بخش استثناها، مخاطبین مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

ترفندهای تلگرام

رمزگذاری چت ها

تلگرام نگرانی کاربران بابت امنیت چت ها و گفتگوها را به حداقل رسانده است. شما می توانید برای چتهای خود پسورد گذاشته و آنها را قفل کنید. برای تنظیم قفل گذرواژه، به قسمت حریم خصوصی و امنیت در تنظیمات تلگرام بروید. رمز عبور را باز کرده و آن را فعال کنید. رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید. به این ترتیب نگرانی بابت دسترسی دیگران به گفتگوهای خود نخواهید داشت.

ترفندهای تلگرام

خاموش کردن پیش نمایش پیام

تصور کنید هنگام  کار با یک برنامه یا وقتی گوشی تان دست شخص دیگری است، یک پیام تلگرام برای شما می آید و محتوای آن در صفحه نمایش داده می شود. گزینه پیش نمایش پیامها اگرچه خوب است اما در چنین مواردی چندان کاربردی نیست و حتی می تواند دردسرساز شود. بنابراین اگر شما  هم دنبال غیر فعال کردن این قابلیت هستید، به تنظیمات تلگرام بروید و روی «اطلاعیه‌ها و صداها» کلیک کنید. «پیش‌نمایش پیام» به راحتی غیر فعال شده و دیگر مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

ترفندهای تلگرام

جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته

یکی از مشکلاتی که کاربران تلگرام دارند، این است که ناگهان به یک گروه یا کانال اضافه می شوند که هیچ شناختی از آن ندارند. شما می توانید با این مورد از ترفندهای تلگرام ، کاری کنید که کسی نتواند بدون اجازه، شما را وارد یک کانال یا گروه کند. گزینه گروه را در «تنظیمات حریم خصوصی» باز کنید. در آن‌جا گزینه‌ ای برای همه افراد یا مخاطبین خود دارید و می ‌توانید یکی از آنها را فعال کنید. حتی می‌ توانید مخاطب خاصی را از اضافه کردن شما به یک گروه مسدود کنید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28665

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.