• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

ترامپ: دنبال جنگ با ایران نیستم، گفت‌وگوی مستقیم می‌خواهم

  • کد خبر : 2876
  • 06 ژوئن 2019 - 3:53

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به مقام‌های انگلیسی گفته به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و در عوض به دنبال گفت‌وگوی مستقیم با تهران بر سر طرح خود جهت مذاکره بر سر توافق هسته‌ای برجام و گسترش دادن آن است.

گاردین نوشت: مقامات آمریکایی موضع این کشور را در جریان سفر سه روزه رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس اعلام کرده و گفته‌اند که اعزام ناو هواپیما بر به منطقه اقدامی دفاعی بوده است.

بااین‌حال مقامات انگلیسی نگرانند که با ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی ایران برای کاهش برخی از تعهداتش در برجام، فرصت زیادی برای اینکه دو طرف بر سر شرایط مذاکره به توافق برسند باقی نمانده است.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در پیش گرفته است. واشنگتن می‌گوید هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

ترامپ: دنبال جنگ با ایران نیستم، گفت‌وگوی مستقیم می‌خواهم

 «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.  با این حال، اندکی بعد معلوم شد که این ناو طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده روانه منطقه شده است.

دولت آمریکا در کنار این اقدامات تحریک‌آمیز بارها گفته‌اند که مایل به گفت‌وگوی مستقیم با ایران هستند.

«دونالد ترامپ»، در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر ژاپن گفت که تمایل دارد با تهران وارد مذاکره شود. او مدعی شد قصد آسیب زدن به ایران را ندارد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا که اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام ۱۲ شرط را برای عقد توافق جدید با ایران مطرح کرده بود یکشنبه هفته جاری (۱۲ خرداد/۲ جولای) گفت که دولت آمریکا حاضر است «بدون پیش‌شرط» با ایران مذاکره کند. او در عین حال گفت «کمپین فشار» آمریکا علیه ایران ادامه خواهد یافت.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده‌اند قصد مذاکره با آمریکا را ندارند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2876

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.