• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

حمله پهپادهای ارتش یمن به پایگاه هوایی شهر «خمیس مشیط» عربستان

  • کد خبر : 2986
  • 11 ژوئن 2019 - 4:07

پهپادهای ارتش یمن طی حمله‌ای، پایگاه هوایی خمیس مشیط را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن، نیروی پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی تهاجمی با چند فروند پهپاد «قاصف ۲ کا» به پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» اجرا کردند.

 حمله به این پایگاه هوایی در خمیس مشیط توسط پهپادهای ارتش یمن صورت گرفته است.

شهر خمیس مشیط در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی قرار دارد. این شهر از لحاظ تعداد ساکنین پنجمین شهر بزرگ عربستان به شمار می‌آید و از اهمیت تجاری زیادی برای این کشور برخوردار است.

در همین حال روز گذشته محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن تاکید کرد عربستان و امارات هنوز فرصت دارند در محاسبات خود در جنگ یمن تجدیدنظر کنند، این در حالی است که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هنوز از همه توان خود در این جنگ استفاده نکرده اند.

سخنگوی انصارالله یمن با انتقاد از تداوم محاصره فرودگاه صنعا گفت که متجاوزان باید بدانند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس نیروهای یمنی هستند.

وی تهدید کرده بود: «باید به کشورهای متجاوز فهماند که فرودگاه‌های آن‌ها در تیررس آتش یمن قرار دارد و بستن آن‌ها و یا ایجاد اختلال کامل  در کار آن‌ها نزدیک‌ترین  راه برای شکست محاصره فرودگاه صنعاء است».

حمله پهپادهای ارتش یمن

حمله پهپادهای ارتش یمن به پایگاه هوایی شهر «خمیس مشیط» عربستان سعودی

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی از آغاز جنگ یمن تاکنون بار‌ها فرودگاه صنعاء را بمباران کرده‌اند تا مانع انجام هرگونه پرواز در این فرودگاه بین‌المللی شوند..

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس ۲۰۱۵ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده و این جنگ تا کنون ده‌ها هزار کشته و زخمی از میان مردم فقیر یمن برجای گذاشته است.

بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء به روی هواپیماها جهت انتقال بیماران به خارج یکی از بندهای توافق استکهلم در مورد یمن است. با این حال، ائتلاف سعودی و اماراتی به تعهد خود عمل نکرده‌اند و این فرودگاه بیش از چهار سال است که تعطیل شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=2986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.