• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
51

جاهای دیدنی شیراز؛ با ۴ تا از بهترین مکان های تاریخی شیراز آشنا شوید

  • کد خبر : 30122
  • 14 ژانویه 2021 - 14:11
جاهای دیدنی شیراز

شیراز به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایران پر از بناهای تاریخی چشمگیر، باغ های بسیار زیبا، موزه ها و گالری های چشم نواز است. اگر شما هم دوست دارید به شیراز سفر کنید و به دیدن بهترین جاهای این شهر بروید با ما همراه باشید تا با ۴ تا از بهترین جاهای دیدنی شیراز آشنا شوید.

جاهای دیدنی شیراز

باغ ارم میزبان کاخ قاجاری

یکی از معروف ترین و دیدنی ترین باغ های شیراز، باغ ارم است که در دل آن کاخی از دوران قاجار به یادگار مانده است و به همین دلیل باغ ارم به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. در مرکز باغ حوض بسیار زیبایی ساخته شده است که دور تا دور آن و کاخ قاجاری را درخت های سرو و بوته های گل سرخ گرفته اند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر به مکان هایی سرسبز که در دل آن ها یادگاری از زمان های دور است، علاقه دارید، در سفر به شهر حافظ دیدن از باغ ارم که تلفیقی از فضای سرسبز و تاریخ دوران قاجار است را از دست ندهید.

جاهای دیدنی شیراز

مسجد نصیرالملک؛ معروف به مسجد صورتی

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی شیراز ، مسجد نصیرالمک است که به مسجد صورتی هم مشهور است. شاید علت این نام گذاری شیشه های رنگی باشند که هاله ای صورتی رنگ را در این مسجد به ویژه زمان طلوع آفتاب به وجود می آورند. این مسجد نیز مانند اکثر بناهای تاریخی، یادگاری از دوران قاجار است که به دلیل برخوردار بودن از کاشی های رنگی، شیشه های رنگی متعدد و فرش های ایرانی، فضای مسحور کننده ای دارد. علاوه بر تمامی این ها در این مسجد ستون هایی با کنده کاری های ظریف خودنمایی می کنند که واقعا منظره چشم نوازی خلق می کنند. بهترین زمان برای بازدید از این مسجد بین ساعت ۹ تا ۱۱ صبح که هوا آفتابی است، می باشد؛ چراکه برخورد نور آفتاب به شیشه های رنگی موجب انعکاس رنگ های مختلفی بر روی دیوارها و زمین مسجد می شود.

جاهای دیدنی شیراز

ارگ کریم خان؛ بنایی تاریخی از دوران زندیه با چهار برج استوانه ای

همانطور که می دانید کریم خان زند بنیان گذار سلسله زندیه بوده است؛ که در قرن ۱۸ میلادی، پس از اینکه شیراز به عنوان پایتخت اعلام شد، دستور ساخت ارگ را صادر کرد. ارگ کریم خان یک بنای چهار گوشه است که در هر یک از چهار گوشه خود دارای یک برج استوانه ای شکل می باشد. شاید این نوع معماری به نظرتان عجیب بیاید اما زمانی که به معماری داخل ارگ کریم خان زند نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که معماری داخل این بنا از معماری خارج آن عجیب تر است. از ارگ کریم خان در گذشته به عنوان زندان استفاده می شده است. پیشنهاد می شود در سفر به شهر شیراز بازدید از این بنای تاریخی که از دوران زندیه به جا مانده است را از دست ندهید.

جاهای دیدنی شیراز

باغ نارنجستان؛ بخشی از عمارت اعیانی محمد علی خان قوام الملک

یکی دیگر از باغ های شیراز که به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز شناخته می شود، باغ نارنجستان است که نام خود را از درخت های نارنجی که دور تا دور این باغ قرار دارند، گرفته است. البته باغ نارنجستان تنها بخش کوچکی از عمارت اعیانی محمد علی خان قوام الملک است که از دوران قاجار به یادگار مانده است. در ورودی این عمارت اعیانی می توانید عمارت قوام را مشاهده کنید که به شکل قرینه طراحی شده است و با اتاق هایی که کاشی کاری های ظریف شده اند و تابلوهایی که منبت کاری شده اند، تزئین شده است. سقف اتاق هایی که در طبقه بالای این عمارت قرار دارند نیز با نقاشی هایی که به سبک اروپایی هستند تزئین شده اند که فوق العاده هستند.

جاهای دیدنی شیراز
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.