• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
26

آیفون ۱۳ دارای سیستم خنک‌ سازی VC خواهد بود

  • کد خبر : 30302
  • 20 ژانویه 2021 - 14:45
سیستم خنک سازی VC آیفون 13

در حالی که هنوز برخی از خصوصیات ساختاری آیفون ۱۲ برای کاربران و طرفداران همیشگی اپل تازگی دارد، شاهد انتشار شایعات متعددی درباره ی ویژگی های منحصر به فرد آیفون ۱۳ می باشیم. طبق آخرین شایعات انتشار یافته در فضای مجازی، آیفون ۱۳ اپل به سیستم خنک سازی‌ VC‌ مجهز خواهد شد. گویا سیستم خنک سازی VC در آیفون ۱۳ رده بالا حضور می یابد. در ادامه به بررسی کلیه ی حواشی مرتبط با این موضوع می پردازیم.

احتمال حضور سیستم خنک سازی VC در آیفون ۱۳

به گزارش اپل‌ اینسایدر، مینگ چی کو، تحلیلگر معروف و نام ‌آشنای محصولات اپل براساس تحولات زنجیره‌ ی تأمین گوشی های اپل پیش‌ بینی کرده است که درصد احتمال سیستم‌ خنک سازی VC‌‌ در آیفون ۱۳‌‌ بالاست. مینگ چی کو مدعیست که به شواهدی دسترسی داشته و اپل را غرق در آزمون و خطای سیستم های حرارتی محفظه بخار VC یافته است. البته شرط حضور تکنولوژی خنک سازی VC در iphone 13 همراهی شرکای اپل در ارائه ی به موقع تکنولوژی مذکور است.

کاربرد تکنولوژی خنک سازی VC در iphone 13

سیستم خنک سازی VC‌ در آیفون ۱۳‌ شامل یک لوله حرارتی یا ساختار نگه‌ دارنده گرما است که مسیر خود را از طریق شاسیِ دستگاه می ‌پیماید. این سیستم با فرآیند تبخیر مایع به بخار، گرمای حاصل از پردازنده‌ها و سایر اجزای الکترونیکی پرفشار را کنترل می کند. به نظر می رسد تکنولوژی خنک سازی‌ VC‌ در iphone 13  نیازمند اجرای طولانی مدت آزمایش ها و تست های گوناگون تخصصی باشد تا اپل بتواند به ساختار فنی آن اطمینان کند.

تکنولوژی خنک سازی VC و ارتباطات پر سرعت ۵G

در گزارشات مینگ‌ چی کو آمده است که آیفون برای هماهنگی های بی نقص ارتباطات ۵G و کنترل بار گرمایی روز افزون پردازنده‌ ی مرکزی نیازمند سیستم خنک‌ سازی VC خواهد بود. آیفون ۱۲ که اولین نسل از گوشی های دارای ۵G است؛ به دلیل یکپارچه نبودن مودم ۵G با SOC (سیستم-روی-چیپ) گرمای نسبتا زیادی را تحمل می کند. سیستم‌ خنک سازی VC‌ در آیفون ۱۳ نه تنها به دفع گرمای حاصل از فعالیت ۵G می پردازد، بلکه گرمای هسته های پردازشی را نیز از بین می برد. از آنجا که به احتمال قوی آیفون ۱۳ دارای هسته های پردازشی بیشتری خواهد بود، وجود سیستم VC ‌ضرورت می یابد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.