• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
22

آمریکا مدعی توقیف یک محموله نفتی ایران شد

  • کد خبر : 30620
  • 27 ژانویه 2021 - 10:21
توقیف محموله نفتی ایران

آمریکا در تلاش است که محموله نفتکش آچیلس را که ادعا کرده متعلق به ایران است را توقیف کند. دستور توقیف این محموله نفتی در دوره ریاست جمهوری ترامپ صادر شده است.

این محموله نفتی پس از این که وزارت دادگستری آمریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، در کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا به سمت آمریکا حرکت می کند.

دستور توقیف این محموله نفتی قبل از پیروزی بایدن بر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰ ژانویه صادر شده است. آمریکا طی دوره ریاست جمهوری ترامپ تحریم‌ها علیه ایران را در تلاش جهت توقف فروش نفت این کشور سخت‌تر کرد.

ولی تهران اعلام کرده صادرات نفت خود را افزایش داده است. شرکت های بسیاری مثل پترولجستیکس که تولید نفت ایران را کنترل می‌کنند، اعلام کرده‌اند صادرات نفت ایران رو به افزایش است.

شرکت “کپیتال شیپ منیجمنت”، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی درباره این که احتمالا محموله این کشتی نفت ایران است، خبر داده و اعلام کرده بود در ابتدا تصور می کرد این نفت از عراق است. طبق اسناد کشتی آکیلیاس، این کشتی کاملا پر بوده و حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت است.

کشتی آکیلیاس که از نوع VLCC است، محموله نفتی را از کشتی دیگری در بندر فجیریه امارات متحده عربی در نوامبر دریافت کرده است. طبق اسناد کشتیرانی، قرار بود آکیلیاس به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند. طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از اول تا ۱۳ ژانویه که نزدیک آفریقای جنوبی حرکت می کرد، خاموش بود. این کشتی اکنون در حال عبور از جنوب اقیانوس آتلانتیک است.

آمریکا قبلا هم تلاش در توقیف نفت ایران داشته است. سال گذشته آمریکا تلاش کرد محموله بنزینی را که از ایران به سمت ونزوئلا می‌رفت متوقف کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30620

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.