• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
20

جزئیات انفجار در گمرک اسلام قلعه افغانستان + فیلم

  • کد خبر : 31440
  • 14 فوریه 2021 - 12:00
انفجار اسلام قلعه افغانستان

بیش از ۳۰۰ کامیون ترانزیتی در سانحه انفجار مرز اسلام قلعه افغانستان دچار حریق شده است که تاکنون از تعداد قربانیان این حادثه گزارشی داده نشده است.

 حدود ساعت ۱۲و۳۰دقیقه ظهر ۲۵ بهمن ماه، تانکر گازی در گمرک اسلام قلعه ، افغانستان منفجر شد و مثل یک بمب خبری فضای رسانه‌ای خراسان رضوی را ملتهب کرد.

در پی این انفجار مهیب، اداره کل گمرک دوغارون خراسان رضوی برای بازگشت کامیون‌ها و دور شدن از خطرات احتمالی برای محموله ها مسیرهای ورودی را باز گذاشت.

این حادثه باعث تخلیه روستا‌های اسلام آباد و قدوس آباد در افغانستان و همجوار با مرز ایران شد و با تعطیلی تمام فعالیت‌های گمرک دوغارون، قسمتی از محوطه گمرک به پارکینگ کامیون‌های افغانستانی اختصاص یافت.

سیدروح اله لطیفی؛ سخنگوی گمرک از تجارخواست تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله صادراتی ممانعت کنند. وی با اشاره به اعزام بالگردهای امدادی به محل حادثه گفت: طی هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی و گمرک افغانستان، نیروهای امدادی و بالگردهای امدادی به محل حادثه اعزام شده اند.

حادثه انفجار در اسلام قلعه بیش از ۱۰۰ نفر در سمت افغانستان قربانی داشته است ولی هیچ منبع رسمی هنور آمار قربانیان احتمالی و مصدومان را اعلام نکرده است.

آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان مهار شد

آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه افغانستان با تلاش چند ساعته آتش نشانان دو کشور ایران و افغانستان در ساعت ۶ صبح یکشنبه مهار شد.

سیدعلی حسینی، مسئول اداره آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان تایباد اظهار کرد: ۱۰ نیروی آتش نشان با ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی از افغانستان و ۶۵ نیروی آتش نشان با ۲۴ دستگاه خودروی تخصصی سنگین و نیمه سنگین اطفای حریق، در مهار این حادثه ایفای نقش کردند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.