• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

محیا فیروزی ، خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور لقب گرفت

  • کد خبر : 31480
  • 15 فوریه 2021 - 11:15
خردسال‌ترین نابغه قرآنی

محیا فیروزی کودک پنج ساله از شهرستان خدابنده توانست درایام کرونا، با حفظ کل قرآن کریم، خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور لقب بگیرد.

محیا فیروزی که از قرآن‌آموزان جامعه‌القرآن خدابنده است، ۲۲ بهمن امسال توانست کل قرآن کریم را حفظ کند و لقب خردسال‌ترین نابغه قرآنی کشور را از آن خود کند و در حال حاضر دوره تثبیت حفظ را طی می‌کند.

این نابغه قرآنی که از سن ۳ سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرده است، با کمترین امکانات و در ایام کرونا با تلاش‌های مادرش و با حضور در کلاس‌های مجازی و نیمه حضوری موفق به حفظ قرآن کریم شد.

همچنین خواهر بزرگتر محیا به نام «مهسا فیروزی» در سال ۱۳۹۵، در سن ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شده و خردسال‌ترین حافظ استان زنجان لقب گرفت.

پدر محیا فیروزی بیان کرد: فرزندانم از همان سنین کودکی با قرآن انس گرفته‌اند و خوشبختانه ثمره تلاش‌هایمان دو حافظ قرآن است. با توجه به اینکه فرزند بزرگم نیز حافظ قرآن بودند، از همین رو محیا هم به سرعت توانست قرآن کریم را در عرض ۱۰ ماه حفظ کند.

مادر محیا و مهسا فیروزی درباره نحوه کشف استعداد فرزندانش گفت: پس از حضور در کلاس‌های قرآن کریم متوجه استعداد بالای مهسا دختر بزرگم در حفظ قرآن کریم شدم. مهسا در حفظ قرآن کریم همواره از همسالان خود پیش بود و می‎توانست مطالب بیشتری را در مقایسه با همسالان خود حفظ کند.

خردسال‌ترین نابغه قرآنی

لقب خردسال‌ترین نابغه قرآنی گرفتن به همین سادگی‌ها نبود!

مریم امیرلو، مادر محیا و مهسا فیروزی درباره روند حفظ قرآن کریم توسط دخترش اظهار کرد: حفظ قرآن کریم توسط مهسا از جزء ۳۰ قرآن کریم آغاز شد، پس از حفظ این جزء به مرور تعداد جلسات حضور وی در کلاس‌ها بیشتر شده و در نهایت مهسا در ۸ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شد.

وی درباره فرآیند حفظ قرآن کریم توسط محیا فیروزی گفت: با توجه به اینکه محیا از سنین بسیار پایین اقدام به حفظ قرآن کرده بود، از همین ور گا‌ها روزانه یک کلمه را ۲۰۰ بار برای دخترم تکرار می‌کردم که یاد بگیرد.

مادر محیا فیروزی عنوان کرد: به خاطر اینکه دخترم محیا روخوانی قرآن را نمی‌دانست، از همین رو آموزش به وی بسیار سخت بود، اما خوشبختانه با تمرین و ممارست و با لطف خداوند موفق به حفظ قرآن کریم شد.

مریم امیرلو در ادامه بیان کرد: در مدت ۱۰ ماهی که محیا آغاز به حفظ قرآن کریم کرده بود، تمرینات وی ۱۷ یا ۱۸ ساعت در روز بود، تمرینات او از ساعت ۵ صبح آغاز و تا شب ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه با پایان حفظ قرآن کریم توسط محیا دوره تثبت محفوظات وی آغاز شده است، اضافه کرد: در حال حاضر محیا روزانه ۴ جزء محفوظات و مهسا ۵ جزء محفوظات تحویل می‌دهد.

وی تصریح کرد: این روز‌ها کل وقت من و فرزندانم صرف تثبیت محفوظات قرآنی می‌شود، هرچند که این کار مانع فعالیت فرزندانم در سایر عرصه‌ها نشده است و مهسا در کاراته هم کمربند مشکی دارد و موفق به کسب مدال نیز شده است. خوشبختانه برکت قرآن کریم در زندگی من و فرزندانم بسیار بوده و دختر بزرگم مهسا در عرصه تحصیل هم موفق است و در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31480

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.