• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
12

ادامه حملات یمنی‌ها به فرودگاه «أبها» در عربستان

  • کد خبر : 3149
  • 17 ژوئن 2019 - 4:37

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به ادامه حملات ائتلاف متجاوز، بار دیگر فرودگاه «أبها» در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند.

این چهارمین حمله به فرودگاه بین‌المللی أبها در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان است.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از المسیره، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد روز- دوشنبه بار دیگر با هواپیمای بدون سرنشین «قاصف K2» فرودگاه أبها را در خاک عربستان هدف قرار داد.

گزارش‌های رسیده از فرودگاه أبها حاکی‌ست که به دنبال این حمله، پروازها در این فرودگاه متوقف شدند.

این عملیات تنها با گذشت حدود ۲۴ ساعت از حمله پهپادی دیگری به فرودگاه‌های أبها و جازان صورت می‌گیرد.

هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار گرفته است.

فرودگاه أبها

فرودگاه أبها دوباره هدف حمله پهپادی یمن قرار گرفت

ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جیزان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی هدف قرار گرفته بود.

«ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن، روز گذشته در سخنانی با اشاره به حملات پهپادی و موشکی اخیر یمن به فرودگاه‌های سعودی، تصریح کرد که «با انجام حملات پهپادی و موشکی، گام نخست برای ایجاد توازن قوا را برداشته‌ایم.»

یگان پهپادی ارتش یمن طی روزهای گذشته عملیات‌های تهاجمی خود برای هدف قرار دادن اهداف حیاتی در فرودگاه‌های جیزان، نجران و أبها را افزایش داده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، روز گذشته نیز با هواپیماهای بدون سرنشین «قاصف K2» طی دو عملیات فرودگاه‌های أبها و جیزان در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

عربستان از فرودگاه‌های غیرنظامی در جنوب کشورش برای فعالیت‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌کند به نحوی که یک مرکز کنترل از راه دور برای پهپادها در فرودگاه جازان با هدف انجام مأموریت‌های رصد و حمله به خاک یمن ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3149

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.