• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
19

زلزله ۵٫۶ ریشتری در شهرهای یاسوج و سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد+ فیلم

  • کد خبر : 31649
  • 18 فوریه 2021 - 10:03
زلزله در سی سخت

زلزله ۵٫۶ ریشتری که ساعات پایانی چهارشنبه ۲۹ بهمن شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند علاوه بر خسارات زیادی که به ساختمان ها و ابنیه در این مناطق وارد کرد، موجب مصدوم شدن ۴۰ نفر از شهروندان شد.

مرکز لرزه‌نگاری ایران شدت این زمین لرزه را ۵.۶ درجه در مقیاس ریشتر و زمان وقوع آن را ساعت ۲۲:۰۵:۳۴ چهارشنبه، ۲۹ بهمن ماه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت کرده است.

این زلزله در شهرستان‌های مارگون، دهدشت، گچساران و سایر شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نیز احساس شد.

تعدادی از منازل مسکونی شهر در اثر زلزله سی سخت تخریب و تعدادی نیز دچار خسارت شدند. تا الان این زلزله تلفات جانی نداشته و تعدادی از مصدومان نیز مداوا شدند و بقیه نیز تحت درمان هستند. در پی این زمین‌لرزه آب برق و گاز شهرستان دنا قطع شد که با تلاش نیروهای دستگاه های خدمات رسان وصل شدند. هم چنین محور سی سخت_ یاسوج و راههای روستایی در شهرستان دنا ریزش‌ داشته اند.

رئیس اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سه دستگاه آمبولانس از نیروهای اورژانس به شهر سی سخت اعزام شده است و ارزیابی های اولیه در حال انجام است.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: بیشترین خسارات زمین لرزه از سی سخت گزارش شده است که ده نفر مجروح داشتیم. یک تونل در محور یاسوج به اصفهان ریزش کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پی وقوع وقوع زلزله در شهرسی سخت متاسفانه مجتمع اقامتی و رفاهی دال دنا تخریب شده است. برخی دیگر از اردوگاه های گردشگری در شهر سی سخت دچار خسارت شده که تیم ارزیاب این اداره کل در حال ارزیابی است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.