• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
41

زیباترین جنگل‌های دنیا

  • کد خبر : 31923
  • 24 فوریه 2021 - 12:23
زیباترین جنگل‌های دنیا

هیچ کس نیست که سفر به نقاط سرسبز و جنگل‌های احاطه شده با درختانی سرسبز و بلند قامت را دوست نداشته باشد. اگر شما هم دوست دارید دفعه بعد به جنگل‌های سرسبز و زیبایی که تاکنون از آن‌ها دیدن نکرده‌اید، سفر کنید ادامه این مطلب را دنبال کنید؛ چراکه قرار است شما را با ۵ تا از زیباترین جنگل‌های دنیا آشنا کنیم.

 ۵ جنگلی که شما را متحیر می‌کنند

از پارک‌های ملی آمریکای شمالی گرفته تا جزیره‌ای دورافتاده در یمن، جنگل‌های زیبایی با درختان سر به فلک کشیده وجود دارند که تماشای آن‌ها مانند یک خواب می‌ماند که آرزوی هر گردشگر و طبیعت‌گردی است.

مطمئنا اگر شما هم جز افرادی هستید که عاشق طبیعت و طبیعت‌گردی هستند، دوست ندارید که دیدن کردن از زیباترین جنگل‌های دنیا را از دست بدهید؛ به همین دلیل تصمیم داریم زیباترین جنگل‌های سراسر دنیا از ژاپن گرفته تا آلمان، اسپانیا، آمریکای جنوبی، واشنگتن، بورنئو، کلمبیا، کانادا و … را به شما معرفی کنیم. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

با زیباترین جنگل‌های دنیا آشنا شوید

جنگل آراشی‌یاما در کیوتو ژاپن

جنگل آرایشی‌یاما به عنوان یکی از زیباترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که در کیوتو ژاپن قرار دارد. این جنگل نه تنها پر شده است از درختان بامبو سر به فلک کشیده که زیبایی متحیره‌کننده‌ای دارند؛ بلکه بهترین جا برای مقابله با آلودگی صوتی و شنیدن صداهای آرامش‌دهنده طبیعت است؛ تا جایی که وزیر محیط زیست در ژاپن، جنگل آرایشی‌یاما را به عنوان یکی از ۱۰۰ مناظر صوتی ژاپن معرفی کرده است که مردم می‌توانند در آن طعم آرامش را تجربه کنند.

اگر دوست دارید از این جنگل زیبا و آرامش‌دهنده دیدن کنید به شما توصیه می‌کنیم که از اواسط June تا اواخر July به این دلیل که فصل بارندگی در کیوتو آغاز می‌شود از جنگل آراشی‌یاما دیدن نکنید؛ علاوه‌بر این در ماه دسامبر و اوایل اکتبر هم از سفر کردن به این جنگل تجدیدنظر کنید چراکه ممکن است شاهد طوفان‌های شدید باشید. بهترین زمان برای دیدن کردن از جنگل آراشی‌یاما، اواسط اکتبر، نوامبر و آوریل است.

جنگل آراشی یاما

جنگل سیاه در بادن وورتمبرگ آلمان 

شاید اسم جنگل سیاه برایتان خیلی خوشایند نباشد اما در این جنگل مناظر طبیعی فوق‌العاده‌ای را خواهید دید که شگفت‌زده خواهید شد. این جنگل که ۱۶۰ کیلومتر است در جنوب غربی آلمان قرار گرفته است که پر شده است از درختان کاج، دهکده‌های فوق‌العاده زیبا و آب گرم طبیعی. جالب است بدانید که داستان‌هایی مثل هانسل، گرتل و راپونزل با الهام از جنگل سیاه و مناظر حیرت‌آور آن نوشته شده‌اند.

اگر دوست دارید از این جنگل، دهکده‌های زیبای آن و همچنین آب گرم طبیعی که دارد دیدن کنید، بهترین زمان از اواخر ماه آوریل تا اواخر سپتامبر است؛ چراکه در این ماه‌ها، دما و رطوبت هوای جنگل سیاه در بهترین حالت خود قرار دارد. جنگل سیاه یکی از  زیباترین جنگل‌های دنیا است. راپونزل با الهام از جنگل سیاه و مناظر حیرت‌آور آن نوشته شده‌اند. اگر دوست دارید از این جنگل، دهکده‌های زیبای آن و همچنین آب گرم طبیعی که دارد دیدن کنید، بهترین زمان از اواخر ماه آوریل تا اواخر سپتامبر است؛ چراکه در این ماه‌ها، دما و رطوبت هوای جنگل سیاه در بهترین حالت خود قرار دارد.

جتگل سیاه

جنگل اوتزارتا در باسک اسپانیا

جنگل اوتزارتا یکی دیگر از زیباترین جنگل‌های دنیا است که در پارک طبیعی گوربیا در منطقه باسک اسپانیا قرار گرفته است. این جنگل پر شده است از چشم‌اندازهای زیبایی مانند کوه‌ها، آبشارها و چندین غار رمزآلود.

در این جنگل زمین‌های باتلاقی زیادی قرار دارند که روی آن‌ها با خزه پوشانده شده است، پس زمانی که به این جنگل سفر کردید باید خیلی مراقب مسیرهایی باشید که از آن‌ها عبور می‌کنید. بهتر است فصل پاییز و زمستان را برای بازدید از این جنگل فراموش کنید؛ چراکه پربارش‌ترین فصل‌های این منطقه به حساب می‌آیند.

زیباترین جنگا های دنیا؛ اوترارتا

جنگل آمازون در آمریکای جنوبی

امکان ندارد که تاکنون نام جنگل آمازون را نشنیده‌ باشید. این جنگل به این دلیل که بزرگترین جنگل بارانی بر روی کره زمین است، بیش از ۴۰ درصد از آمریکای جنوبی را دربر گرفته است، بیش از ۴۰ هزار گونه گیاهی و بیش از ۱۳۰۰ گونه پرنده دارد، معروف‌ترین جنگل دنیا به حساب می‌آید.

جدا از مناظر طبیعی فوق‌العاده، گونه‌های گیاهی و حیوانی بی‌نظیر جنگل آمازون، زمانی که به این جنگل سفر می‌کنید، می‌توانید قبیله‌هایی را ببینید که با گذشت قرن‌ها همچنان سبک زندگی خود را تغییر نداده‌اند. تقریبا هر ماه از سوال که به جنگل آمازون سفر کنید شاهد بارش مستقیم باران خواهید بود؛ منتهی از ماه May تا ماه October که جنگل آمازون شاهد کمترین میزان بارش باران است، بهترین زمان برای دیدن کردن از این جنگل مسحورکننده است.

زیباترین جنگل‌های دنیا؛ جنگل آمازون

پارک ملی المپیک در ایالت واشنگتن

یکی دیگر از زیباترین جنگل‌های دنیا، پارک ملی المپیک در ایالت واشنگتن است که در ۹۷ کیلومتری غرب سیاتل قرار گرفته است. این پارک ملی نیم میلیون هکتار، اکوسیستم‌های جنگلی، ساحلی و کوهستانی را دربرمی‌گیرد. جالب است بدانید که در دل این پارک ملی یک دریاچه منجمد قرار دارد که Quinault نام دارد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در پارک ملی المپیک ببینید می‌توان به کوه اینور و صنوبرهای سیتکا اشاره کرد که ارتفاع آن‌ها به ۹۱ متر می‌رسد. اگر به پارک ملی المپیک علاقه‌مند شده‌اید و دوست دارید از آن دیدن کنید، بهترین فصل برای بازدید از این پارک ملی، فصل بهار است.

زیباترین جنگل‌های دنیا؛ پارک ملی المپیک
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31923

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.