• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
26

درگذشت هنرمند معروف کویتی بعد از تزریق واکسن آمریکایی فایزر

  • کد خبر : 31994
  • 27 فوریه 2021 - 14:19
درگذشت هنرمند کویتی بعد تزریق واکس

مشاری البلام هنرمند معروف کویتی ، چند روز بعد از انتشار یک فیلم از تزریق واکسن فایزر، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

این هنرمند کویتی در روز ۱۱ فوریه (کنونی) ویدئویی از دریافت دوز اول واکسن فایزر را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. وی در روز ۱۷ فوریه در اینستاگرام نوشت: به کرونا مبتلا شده ام. مرا از دعای خیر خود فراموش نکنید.

پایگاه خبری الوطن مصر نوشت: کویت از ۲۴ دسامبر گذشته واکسیناسیون با واکسن فایزر را آغاز کرد. البلام بعد از وخامت حالش به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جابر منتقل شد و روز گذشته (پنجشنبه) در آنجا درگذشت.

القبس به نام تجاری واکسن تزریق شده اشاره نکرده است اما برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که این هنرمند کویتی بعد از دریافت نخستین دز از واکسن «فایزر» درگذشت.

عوارض تزریق واکسن کرونا

با آغاز واکسیناسیون در برابر کووید۱۹ گزارش‌هایی از عوارض جانبی موقت مانند سردرد و تب انتشار یافت و در موارد نادری نیز واکنش های آلرژی گزارش شد.

بسیاری از کسانی که دو واکسن مدرنا و فایزر را دریافت کردند، عوارضی مانند درد در محل تزریق، سردرد یا گیجی را تجربه کردند که عوارض جدی محسوب نمی‌شوند. این دو واکسن بخشی از RNA را که حاوی کدهای پروتئین تاجدار ویروس است، به بدن وارد کرده و در نتیجه سیستم ایمنی نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

در انگلیس نیز سه میلیون واحد از واکسن استرازنکا به شهروندان تزریق شده و در هر میلیون واحد حدود ۴ هزار مورد منجر به گزارش عوارض جانبی غیرجدی شده است. در حالی که بر اساس نتایج آزمایشات بالینی انتظار می‌رفت که نیمی از دریافت‌کنندگان واکسن دچار عوارضی مانند سردرد، گیجی و درد محل تزریق شوند. البته بر اساس همین اطلاعات انتظار می‌رود عوارض جانبی تزریق دوم واکسن خفیف‌تر از اولین واحد باشد.

به گفته «هلن چو» یکی از محققان دانشگاه واشنگتن، در آزمایش های بالینی واکسن فایزر ۷۵ درصد از داوطلبان علایم سیستمی مانند سردرد، تب و لرز داشتند. در حالی که تنها ۳۴ درصد از داوطلبان ۱۸ تا ۴۹ ساله آزمایش واکسن سرماخوردگی در آزمایش های بالینی دچار این نوع علایم سیستمی شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.