• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
19

تقویت سیگنال وای فای با چند ترفند ساده

  • کد خبر : 32081
  • 01 مارس 2021 - 16:34
تقویت سیگنال وای فای

نوسانات وای فای همیشه برای کاربران، به ویژه کاربران خانگی، مشکل ایجاد می کند. مثلا ممکن است در حالی که چند گوشی به مودم وصل کرده اید، اینترنت آنطور که باید سرعت نداشته باشد و نوسان آن شما را اذیت کند. اگر بدانید که روشهایی برای تقویت سیگنال وای فای وجود دارد، احتمالا راحت تر با این مسئله کنار می آیید. امروز در سایت دخالت، با شما هستیم تا چند ترفند کاربردی و موثر را برای تقویت سیگنال وای فای به شما معرفی کنیم.

ترفندهای تقویت سیگنال وای فای

۱- تست سرعت

اولین کاری که می توانید برای خلاصی از نوسان های مداوم وای فای انجام دهید، تست سرعت است. سایت های مختلفی برای این منظور وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها سرعت وای فای مورد استفاده خود را چک کنید. مثلا سایت های speedtest.net یا fast.com گزینه های خوبی هستند. چندبار آزمایش کنید و اگر دیدید که سرعت مدام بالا و پایین می رود، با ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید چون احتمالا مشکل از آنجاست.

تقویت سیگنال وای فای

۲- تغییر مکان مودم

دومین ترفند برای تقویت سیگنال وای فای ، تغییر دادن محل قرارگیری مودم است. اگر موانعی مثل دیوار و … در مسیر مودم قرار داشته باشند، سرعت و قدرت سیگنال دهی آن دچار نوسان می شود. همچنین بهتر است مودم را نزدیک تلویزیون و آنتن نصب نکنید.

تقویت سیگنال وای فای

۳- آپدیت کردن مودم

برای تقویت سیگنال مودم و رفع مشکلات سرعت، می توانید آن را آپدیت کنید. البته برخی از مودم ها و روترهای جدید به صورت خودکار بروز رسانی می شوند اما این ویژگی شامل همه مدل ها نمی شود. معمولا در دفترچه راهنمای مودم، مراحل آپدیت نرم افزاری آن نیز توضیح داده شده است.

تقویت سیگنال وای فای

۴- کنترل دستگاه های متصل به مودم

برای تقویت سیگنال وای فای بهتر است که بدانید دقیقا چند دستگاه به آن وصل شده اند. مطمئننا در منزل، بیشتر از یک گوشی به مودم وصل می شوند و این می تواند سرعت اینترنت را تحت تاثیر قرار دهد. اما علاوه بر این، ممکن است به دلیل پایین بودن امنیت مودم، افراد دیگری هم از آن استفاده کنند. در این صورت هرچه زودتر رمز مودم را تغییر داده و از یک پسورد قوی و امن استفاده کنید. به این ترتیب دسترسی دیگران به مودم امکان پذیر نیست و می توانید تعداد دستگاه های متصل به مودم خود را تحت کنترل داشته باشید.

تقویت سیگنال وای فای

۵- استفاده از تقویت کننده مودم

کار دیگری که می توانید برای تقویت سیگنال وای فای انجام دهید، استفاده از تقویت کننده است. البته اگر مودم شما بیش از حد قدیمی است و امکان تعویض آن با یک مودم جدید برایتان فراهم است، حتما این کار را در اولویت قرار دهید. مودم های قدیمی کارایی چندان خوبی ندارند و اینترنت در آنها مدام نوسان دارد. هنگام خرید تقویت کننده مودم، توجه کنید که حتما از مدل های خوب و با کیفیت آن استفاده کنید. این دستگاه ها معمولا قیمت بالایی ندارند و به راحتی می توانید آنها را تهیه کنید. البته مش روتر یا مش وای فای هم گزینه خوبی برای تقویت سرعت و سیگنال مودم های خانگی و حتی روترهای اداری محسوب می شود.

تقویت سیگنال وای فای
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=32081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.