• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

نخستین ضربه‌ جهانی واجا به شبکه‌ جاسوسی سیا

  • کد خبر : 3218
  • 18 ژوئن 2019 - 10:53

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از وارد کردن نخستین ضربه جهانی به شبکه‌ جاسوسی سیا در بستر سایبری با محوریت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی خبر داد.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات طی سخنانی با اعلام این خبر اظهار کرد: ما در یک عملیات دیگر توانستیم شبکه جدیدی از جاسوسان آمریکا را هم مورد ضربه قرار دهیم که این موضوع مربوط به ماه‌های اخیر است و جزئیات آن بعد از طی روند قضایی این جاسوسان با شرح عملیات وزارت اطلاعات در این زمینه اعلام و برخی از مستندات فعالیت‌های ماموران CIA در خارج از کشور و اطلاعات مربوط به این جاسوسان منتشر خواهد شد.

شبکه‌ جاسوسی سیا

جزئیات جدیدترین ضربه وزارت اطلاعات به شبکه‌ جاسوسی سیا

ماجرا از آنجا آغاز شد که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران یک ضربه ویران کننده به شبکه‌ جاسوسی سیا آمریکا و خبرچین‌های آنان در کشورهای متعدد زد.

سربازان گمنام امام زمان (عج) برای اولین بار در تاریخ اطلاعاتی جهان توانستند تعداد زیادی از جواسیس آمریکایی که در بستر شبکه جهانی اینترنت فعالیت می‌کردند و از بهترین و با ارزش ترین فعالان کسب خبر بودند را شناسایی و منهدم کنند.

معاونت ضد جاسوسی کشورمان توانست با در میان گذاشتن یافته‌های اطلاعاتی خود با متحدینش این شبکه را شناسایی و اقدامات و عملیات‌های آنان را پیش بینی و خنثی کند.

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با تاکید بر اینکه ما متحدان جهانی اطلاعاتی داریم و با آنان تبادل اطلاعات می‌کنیم، اظهار داشت: در حال حاضر ما در نبردی اطلاعاتی با آمریکا هستیم و در تبادل‌های اطلاعاتی خود از ظرفیت سایر سرویس‌های متحد با خودمان استفاده می‌کنیم. به شکلی که زمانی که ضربه‌ای اساسی به شبکه بین‌المللی جاسوسی آمریکا وارد کردیم و علاوه بر پیشگیری از اقدامات اطلاعاتی آمریکا برای ضربه زدن به خودمان، بخش قابل‌توجهی از اقدامات اطلاعاتی آمریکا در سطح جهانی نیز مختل شد.

این مقام ارشد اطلاعاتی ادامه داد: آنان با استفاده از سیستم‌های امن ارتباطی در فضای سایبر از این بستر به سود خود استفاده می‌کنند.

آمریکایی‌ها از این شکست اطلاعاتی در رنج هستند

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات تاکید کرد: شناسایی این جاسوسان تنها محدود به ایران نبود هرچند که سایت‌های فارسی نیز در میان این قبیل سایت‌ها وجود داشت بلکه موضوع شناسایی ما به حوزه جهانی نیز گسترده شده و سایت‌هایی در سطح جهانی شناسایی شده‌اند.

این مقام ارشد اطلاعاتی با تاکید بر اینکه عمده موارد شناسایی شده افرادی بودند که در دنیا با آمریکا و سیستم جاسوسی‌اش ارتباط داشتند، اظهار داشت: ما در تبادل با سرویس‌های اطلاعاتی دیگر کشورها آنان را شناسایی کردیم و با ایشان برخورد شد که در مواردی به اعدام نیز منجر شد.

بنا بر اطلاعات ، آمریکایی‌ها از این شکست اطلاعاتی در رنج هستند و هنوز در سردرگمی پس از آن قرار دارند و راه حل مناسبی برای فرار از این موضوع پیدا نکردند. بنا بر گفته یکی از مقامات ارشد CIA این یک ایراد جزئی در سیستم نیست و به گفته همکار دیگر وی این یک فضاحت اطلاعاتی است. گزارش ها در این سازمان اطلاعاتی نشان دهنده اختلاف شدید مدیران سیا برای چگونگی فرار از این رسوایی عظیم است.

«جینا هاسپل» مدیر سیا در یکی از سخنرانی‌های خود در سپتامبر سال گذشته در دانشگاه دانشگاه لوییویل کنتاکی به این شکست تاریخی اعتراف کرد و دلیل سکوت رسانه ها را درباره این موضوع را این چنین توجیه کرد و گفت که ماموران و جاسوسان کشته شدند اما جهت حفاظت از کار و منزلت عوامل دیگر ما بر سر مشکلات پیش آمده سرکوب گذاشتیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3218

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.